BODY COUNT

Manslaughter

SUMERIAN RECORDS – 50:36

rap metal USA

Rok: 2014

Po trochu nevýrazném „Murder 4 Hire“ z roku 2006 které se mě osobně ale docela líbilo, se BODY COUNT snaží na svém pátém studiovém albu navázat na provokativní debut „Body Count“ z roku 1992. Ice-T tady zkouší opravdu všechny triky, ale je opravdu těžké brát ho vážně když víte, že vystupuje v nudných reality show, hraje v B-čkových kriminálkách a proslavil se mimo jiné i coby manžel největšího zadku v Hollywoodu aktuálně ve vlastnictví Nicole „Coco“ Austin. A teď bude s BODY COUNT kritizovat americký způsob života a říkat vám něco o tom jak tvrdý je život na ulici? A to jako vážně? Ice-T byl sice první kdo přispěchal s vysvětlením, že jeho texty je třeba brát s rezervou, ale to pak celou věc staví do pozice parodie sebe sama. Jo je fajn to poslouchat, ta deska je nadupaná i docela agresivní a je jasné že chlapi ví jak na to, ale jinak je to stejně povrchní, jako jeho vlastní život. Kromě Ice-T bizarního moralizování je zde i několik skladeb, ve kterých se snaží těžit ze svého gangsta image, nad jehož důvěryhodností se z výše uvedených důvodů opět vznáší velký otazník. Stejně rozpačitá je i cover verze „Institutionalized 2014“ od SUICIDAL TENDENCIES. Hudebně je sice v pořádku, vždyť ST patřili k průkopníkům crossoveru a tak zde BODY COUNT jistě mají na co navazovat, ale jejich modifikace původního textu, který mluví o frustraci dospívajícího teenagera, mě osobně přijde úplně mimo. O něco logičtěji se naopak jeví hostování Jamey Jasty z HATEBREED, který skladbu „Pop Bubble“ pěkně opepřil svým zuřivým vokálem. BODY COUNT už v sobě dávno nemají ten pocit vzrušení a reálného nebezpečí jako na začátku, ale na druhou stranu je třeba přiznat, že čistě z hudebního hlediska je to profesionálně odvedená práce, takže pokud vás výše uvedené výhrady nijak zvlášť nevzrušují, můžete si bez zábran užít nadupaný hard core rap metal od pionýrů žánru, který má na rockové scéně stále své místo.