EVERY TIME I DIE
Gutter Phenomenon
ROADRUNNER/UNIVERSAL 34:26
Styl: hard core metal Stát:USA

Další ze záplavy metal coreových kapel, která se ale od těch ostatních přece jen něčím odlišuje. Podle svých vlastních slov se snaží do své hudby propašovat i oblíbené hard rockové hrdiny, jako jsou např. THIN LIZZY, BLACK CROWES a nebo MOTORHEAD. Ale zcela upřímně - jejich vliv (pokud vůbec připustím, že tam nějaký je) je v hudbě ETID zcela bezvýznamný. To, co je zajímá především, je zuřivý, perfektně zaostřený, kompaktní a technicky brilantní hard core s masivními kytarami, který vám zpřeráží všechny kosti v těle. Strhující tempo, ostré kytarové riffy, explozivní bicí, brutální basa a zpěvák, který je jak sopka těsně před erupcí. ETID ale přitom nad sebou neztrácejí ani na okamžik kontrolu a poměrně komplikovanou stavbou písní s náhlými rytmickými a harmonickými zvraty vás udrží v napjaté pozornosti po celou dobu trvání alba. Občas se jim ten jejich střemhlavý let přece jen podaří trošku vyrovnat a zpomalit, v takových okamžicích se změní v megalitickou heavy obludu, před kterou není úniku. Ani tehdy však ani na vteřinu nepoleví ve svém úsilí a za každých okolností si udržují svou hard coreovou intenzitu a vášnivou energii. Občasné melodičtější pasáže jim slouží pouze k tomu, aby s o to větším kraválem mohli o chvíli později explodovat. „Gutter Phenomenon“ je jejich 4 albem a podle mě tím nejzdařilejším. O jeho produkci se postaral starý brach Machine (LAMB OF GOD, CLUTCH, WHITE ZOMBIE, PITCH SHIFTER) a ve skladbě „Kill The Music“ si pohostinsky zařval Gerard Way (MY CHEMICAL ROMANCE), v „Champing At The Bit“ zase Daryl Palumbo ze spřátelených GLASSJAW. V rámci příslušného žánru jsem myslím letos nic lepšího neslyšel.