as HIGH ON FIRE

De Vermis Mysteriis

E1 MUSIC – 52:19

stoner sludge USA
Rok: 2012

Představte si špinavější a nasranější MOTORHEAD s MELVINS zahryznutými v zátylku a máte zhruba představu o čem je nová deska božských HIGH ON FIRE. Ne že by ty předchozí byly nějak zvlášť krotké, ale tohle je naprosto bezohledná a neutuchající palba ze všech hlavní, která vám vyrve srdce z těla a z vaší lebky si udělá kouli na bowling. Des Kensel do toho řeže jako totální maniak a před jeho divokou zuřivostí se zachvěje i takový veterán, jakým je Dale Crover. Mattova kytara nezůstává v ničem pozadu a její brutální zvuk je jak vytí z pekla. Jeho expresivní řev připomíná Lemmyho po 14 denní chlastačce, přecházející tu a tam v prorocké blouznění náboženského transu. Jeffova basa je tak hutná a brutální, že si ji můžete lehce splést s Mattovou kytarou a když tahle artilérie spustí dohromady, zní to jak přírodní katastrofa biblických rozměrů. Texty jsou inspirovány americkým spisovatelem hororů a sci-fi Robertem Blochem (1917 – 1994) jehož nejznámějším dílem je novela „Psycho“, kterou pak filmově proslavil Alfred Hitchcock. Bloch byl silně ovlivněn mistrem hororu HP Lovercraftem, takže je vám asi jasné, že texty nebudou žádná prdel. Svou roli zde v neposlední řadě sehrála i role producenta, kterým není nikdo jiný, než Kurt Ballou z CONVERGE! Blahodárný vliv téhle smečky je zde prostřednictvím jeho osoby dosti patrný, aniž by přitom museli HIGH ON FIRE na tom svém špinavém, stoner metalovém brajglu cokoliv měnit. Mám rád všechny jejich desky, ale tohle je podle mě jejich dosavadní vrchol. Je to dílo bez kompromisů, silné a nesmlouvavé, jako rána kladivem. HIGH ON FIRE jsou jak divoký příval, který smete vše, co se mu připlete do cesty a přitom nezapoměli ani na zajímavé melodické, či rytmické nápady. Ta deska má prostě všechno a pokud jste je až dosud „pouze“ respektovali, po tomhle albu jim zcela propadnete.