The State Of Mind Report  60:30
High Proof Cosmic Milk  55:34
Varran Strikes Back – Alive!!!  73:20

METAL MIND

thrash metal   Polsko

Rok vydání: 2009

ACID DRINKERS jsou takoví polští ANTHRAX, nejenom hudebně, ale také svým smyslem pro humor, nadhled a sebeironii. Existují už od roku 1986, ale debutovali až v roce 1990 deskou „Are You a Rebel?“ Balík reedic který mi přistál doma začíná čtvrtou deskou „Vile Vicious Vision“ z roku 1993, která ještě vykazuje drobné dětské nemoci, jako jistou hráčskou naivitu, kompoziční neobratnost a nebo zbytečnou „afektovanost“ (na divadle se tomu říká „přehrávání“), ale-i tak je zřejmé, že mají své vzory slušně najeté, takže výsledkem je energický crossover se pořádnou dávkou ironie a nadrzlé poťouchlosti, s odkazy na ANTHRAX, S.O.D., D.R.I. a dokonce i DEAD KENNEDYS. Následující deska „Fishdick“ pochází z roku 1994 a je celá složena z cover verzí (až na dvě výjimky) jejich oblíbených kapel, jako jsou MOTORHEAD, NOMEANSNO, KISS, AC/DC, BLACK SABBATH, PINK FLOYD, SLADE a nebo DEEP PURPLE, některé ve velmi svérázné úpravě, jako např. hip-hopová „N.I.B.“ od BLACK SABBATH. V tom samém roce vyšlo další studiové album „Infernal Connection“, které už bylo třeba brát vážně. Pořád to jsou sice ty samé hovadiny, ale tentokrát opatřené výrazně mohutnějším zvukem a kapela do toho jde s mnohem větší razancí a zaujetím, takže výsledkem jsou krátké, úderné a velmi kompaktní thrash metalové vypalovačky, říznuté ranným hard corem takových SUICIDAL TENDENCIES. V rámci žánru jistě nic nového, ale na druhé straně z něj tehdy dokázali vytěžit maximum. O dva roky později vyšla další deska "The State of Mind Report", která pokračuje v nastoleném trendu rychlého thrash core, ale tentokrát přibylo i pár pomalejších skladeb, ve kterých to AD rovněž moc sluší. Objevily se také (zřejmě pod vlivem SEPULTURY) experimenty s ethno vlivy a cover verze skladby „Wild Thing“, kterou v 60. letech zpopularizovali THE TROGGS a především pak Jimi Hendrix. Následující album „High Proof Cosmic Milk“ z roku 1998 je asi nejpodařenější deskou, jakou v 90. letech natočili a vůbec nevadí, že je celá zřetelně inspirovaná brazilskou SEPULTUROU. Trochu změnili zvuk, bicí získali sušší, plechovější zvuk, naopak kytary nabraly na hmotnosti a zvukové brutalitě. Kompozičně je album vyvážené, obsahuje samé silné skladby a téměř žádnou vatu. Živák „Varran Strikes Back – Alive!!!“ ze stejného roku pak už jen dokazuje, že AD dokázali být live stejně přesvědčiví jako na studiových deskách. Kapela funguje dodneška a jejich zatím posledním albem je velmi podařená placka „Verses Of Steel“ z roku 2008.