AMERICAN HEAD CHARGE
Tango Umbrella

NAPALM RECORDS – 53:31

nu metal USA

Tuhle smečku si mnozí z vás možná budete pamatovat coby předkapelu SLIPKNOT na jejich prvním evropském turné v roce 2001, které trefilo i Prahu. Tato sedmičlenná eskadra tehdy vypadala, jako z komparzu filmu „Mad Max“ a jejich album „The War of Art“ nesklidilo zasloužené ovace jen proto, že se jeho název a témata písní v tehdejší Americe po té co jim aláh akbar sundal „Dvojčata“ zrovna moc nenosila. V jejich hudbě jste mohli vysledovat odkazy na kapely jako MARILYN MANSON, MINISTRY a dokonce i FAITH NO MORE, vše dokonale svařeno agresivním řevem v jeden kompaktní, nedělitelný monolit. AHCH nicméně nebyli jen tupými predátory lačnícími po krvi, ale zajímaly je i temnější a ve svém důsledku i mnohem bohatší zákruty lidské duše. Pak to ale smetla spousta drog a nezdravá rivalita uvnitř kapely, což nakonec vyvrcholilo smrtí kytaristy Bryana Ottosona a zánikem kapely v roce 2009. O dva roky později ale začali znovu nesměle zvedat hlavu, aby nakonec v březnu 2014 pomocí groundfoundingové kampaně získali prostředky na nové album. Z původní sestavy zůstalo už jen trio Cameron Heacock zpěv, Chad Hanks basa a Chris Emery bicí (který v 90. letech u AHCH obsluhoval klávesy a samply), aktuálně doplněné o dvoji kytaristů Karma Singh Cheema, Teda Hallowse a klávesáka Justina Fowlera. Novinka přímo navazuje na veleúspěšný debut „The War of Art“ a bere si z něj to nejlepší. V praxi to znamená, že agresivní řev často střídá melodický vokál a la Mike Patton, drsné metalové rify odlehčují neobvyklé harmonie a melodické linky, to vše zarámováno rachotem industriálních samplů a drnčící elektroniky. Přes svou délku je album přímo nabité nápady a i díky nápadité produkci budete mít o zábavu postaráno. Musím se přiznat, že při hodnocení téhle desky jsem začal na čtverce, abych nakonec skončil o hvězdičku výš, ale kdoví jak to nakonec dopadne. Novinka „Tango Umbrella“ si v ničem nezadá s jejich parádním debutem, takže pokud se vám líbili tehdy, tuhle jejich novou placku prostě musíte mít!