AMPLIFIER
Amplifier
BMG 62:57
Styl: emo grunge Stát: UK

Po už nevím jak dlouhé době zase slyším z UK něco, co má smysl, co je aktuální a co může rockovou hudbu posunout o nějaký ten kousíček dál. Zdá se vám to troufale? Tak poslouchejte. Vezměte to nejlepší ze SOUNDGARDEN, TOOL, SWELL a KING´S X, přidejte kontrolovanou explozi britských emocionálních dervišů 80. let LOOP, MY BLOODY VALENTINE a nebo THE TELESCOPES a máte alespoň přibližnou představu, o čem je hudba AMPLIFIER. Zní vám to jako úplná blbost? Takto na papíře možná ano, ale poslechněte si jejich aktuální stejnojmennou desku a pak možná změníte názor. Po tříletém koncertování podepsali AMPLIFIER v roce 2002 smlouvu s MUSIC FOR NATIONS a v loňském roce u nich vydali tento svůj debut. Produkce se ujal Steve Lyon (THE CURE, DEPECHE MODE) a finální mix obstaral na výtečnou Chris Sheldon (FOO FIGHTERS, FEEDER). Atmosféra je pro hudbu tohoto tria z britského Manchestru naprosto stěžejním faktorem. Uvolněná, trochu melancholická a lehce zasněná, připomínající zmiňované SWELL a nebo méně strukturované a ne tak temné TOOL. Ostatně zpěvák a kytarista Sel Balamir mi barvou hlasu i frázováním občas velmi připomíná Maynarda Keenena. K tomu přidejte těžké kytarové riffy, které se v příhodnou chvíli změní na vzdouvající se sonické vytí, psychidelické fragmenty typické pro dávno zaniklé britské hrdiny noise rocku 80. let a hluboce osobní texty a máte hudební koktejl, který má sílu poslat vás na oběžnou dráhu. AMPLIFIER se svým aktuálním albem vydali na unikátní cestu, na které se jistě vyplatí je velmi pozorně sledovat. Debut jako hrom.