AVENGED SEVENFOLD
Avenged Sevenfold
WARNER MUSIC 53:04
Styl: metal crossover Stát: USA

Varhany jako od URIAH HEEP na úvod a pak už jen obvyklá změť post metalových rifů, popových vokálů a metal coreové agrese? Ne tak docela. Na stejnojmenném, v pořadí již čtvrtém studiovém albu nabyl eklektismus AVENGED SEVENFOLD vpravdě epochálních rozměrů a je neskutečné, co tato parta dokáže skloubit dohromady. Klasický hard rock s thrash metalem, nu metalem, prog rockem, smyčcovým kvartetem, akustickými kytarami, death metalem, elektronikou, popovými tendencemi, metal corem, dechovými nástroji, pop punkem, prvky kabaretu či divadelní hudby a dokonce se v závěru desky objeví i náznaky country. Takto suše vypočítáno by se mohlo zdát, že z toho nakonec zákonitě musí vylézt jenom totální zmatek, ale opak je pravdou. Daleko důležitější než počet použitých žánrů je pochopitelně způsob, jakým se to podaří svařit dohromady a v tomto ohledu jsou tentokrát AVENGED SEVENFOLD podstatně dál, než na předchozím „City Of Evil“. Určitě svou zásluhu na tom má i zkušený Andy Wallace (RATM, HELMET, SOULFLY, MUDVAYNE) za mixem, který jim pomohl zpřehlednit a pročistit výsledný zvuk. Aktuální album je tedy po všech stránkách citelně vyzrálejší dílo než předchozí deska a je postaveno na velmi dobrých melodických nápadech a také na konečném aranžmá, které je většinou velmi nápadité a nepostrádá moment překvapení. Rychle se měnící rytmus i harmonie skladeb vás udrží v neustálé pozornosti a i vzhledem k výše vyjmenovaným hudebním stylům vám musí být jasné, že budete mít při poslechu tohoto alba o zábavu postaráno. Přestože nejsou AVENGED SEVENFOLD zrovna mojí nejoblíbenější kapelou, musím tentokrát před jejich výkonem smeknout a vsadil bych se, že pokud se v následujícíchh pár letech nerozpadnou a podaří se jim společně trochu „dozrát“, máme se ještě na co těšit