BAD BOYS FOR LIFE
Vol. 2
PEOPLE LIKE YOU

Styl: punk´n´roll

Německý label PEOPLE LIKE YOU už nějaký ten pátek vydává striktně nekomerční kapely, jejichž společným jmenovatelem je prenatální punk a cokoliv kolem něj. Obsahem tohoto dvd je jedna noc ve vídeňské Aréně, kde v říjnu 2005 proběhl společný koncert kapel, sdružených pod touto vlajkou. Celý večer zahájili mí oblíbenci DISTRICT, kteří však zůstali oproti velmi dobrému albu „Don´t Mess With The Hard Punx“ bohužel trošku za očekáváním. Naproti tomu THE DEEP EYENDE z LA zní „naživo“ oproti studiové desce podstatně živelněji a např. skladba „Parasite“ je superrychlý, punkový nářez, který vás zvedne ze židle. THE GENERATORS pocházejí rovněž z Los Angeles a jejich zpěvák Doug Dagger dříve působil v tamních a dnes již kultovních SCHLEPROCK. Také oni odehráli hodně energický set, z něhož byl jasně patrný přehled a hráčská zkušenost. Londýnští DEADLINE s potetovanou, leč průměrnou zpěvačkou v tričku THE BONES (zřejmě dle hesla „do punku dobrý“) poprvé trochu rozhýbali poněkud ztuhlé fanoušky. Kluci z kapely vypadají jako ranaři, co vás při hospodské rvačce nenechají ve štychu a jejich výborný old school punk je možno přijmout bez větších výhrad. To už byla „lítací“ kamera nad publikem celá „poflusaná“ a na pódium přicházejí U.S. BOMBS, kteří jsou americkým revivalem britského punku 70. let se vším všudy. Jejich zpěvák Duane Peters (bývalý výborný skateboardista) je už pořádně ožehnutý životem, potetovaný tutově i na zadku, v umaštěném triku SEX PISTOLS, s téměř nulovým hlasovým fondem, jenž by v jakémkoliv jiném prostředí byl oprávněně považován za politováníhodnou lidskou trosku, tady a teď však mělo to jeho zválené showmanství rozhodně své místo. U.S. BOMBS hrají punk plný starých klišé, který ale pořád má svou platnost, je-li zahraný dostatečně přesvědčivě a s příslušným nasazením, což JE jejich případ. Jasným vrcholem večera se pak se svým ekrazitem nabitým punk a billy a 100 kilovým frontmanem, stali němečtí MAD SIN. Rozžhavené kytary, superrychlý bubeník a kontrabas jako kulomet rozpoutaly zběsilý a nikdy nepolevující sprint, nabitý ďábelskou energií a živelnou intenzitou. Svůj divoký set uzavřeli cover verzí skladby „Fight For You Right“ od BEASTIE BOYS a pak už prostě nebylo co řešit. Zapomeňte na slaboduché popěvky pseudo punkerů BLINK 182, SUM 41 atd., kteří nemají s původním žánrem zhola nic společného. TOTO je skutečná x-tá generace punkerů, kteří nesou černý prapor vzpoury pořád hodně vysoko a je zřejmé, že se v jejich případě nejedná o žádnou uměleckou stylizaci, ale o životní postoj. A pokud zde mluvíme o skutečném punku, je konečně tam, kde měl vždycky být. Stranou veřejného zájmu, zbaven mediálního balastu, v hospodách a klubech, kde si svůj prostor a své fanoušky vždycky najde.