BEEHOOVER
Concrete Catalyst
EXILE ON MAINSTREAM RECORDS – 50:02
sludge prog stoner   Německo

Další z kapel, které si vystačí jen v duu, i když jak sami tvrdí, nebyl to z jejich strany žádný záměr. „Není to naše chyba. Pokoušeli jsme se založit normální čtyřčlennou rockovou kapelu se zpěvákem, kytarou, basou a bubny, ale nemohli jsme pořád nikoho najít. Nakonec jsme to vzdali a nechali to plavat“. BEEHOOVER tedy v poněkud netradičním obsazení bicí a baskytara vydali v roce 2004 první demo, které sice ještě nazpíval hostující zpěvák, ale byla to pro ně tak vyčerpávající a frustrující zkušenost, že se rozhodli neopakovat stejnou chybu dvakrát a v budoucnu se spolehnout pouze na vlastní síly. O rok později debutovali EP „The Sun Behind the Dustbin“, na které v roce 2008 navázali solidním albem "Heavy Zooo". Novinka „Concrete Catalyst“ kombinuje sludge, stoner a progresivní post rockové tendence, přičemž výsledný zvuk je výrazně bohatší a strukturovanější, než by jste od dua v takovém nástrojovém obsazení čekali. Baskytara Ingmara Petersena často zní spíš jako distorzovaná kytara, jejíž značně přebuzený a deformovaný zvuk vytváří neprostupné stěny noise, které se někdy lámou v masivní rify a jindy se zase tříští v jemných, vybrnkávaných pasážích. Claus-Peter Hamisch je typem živelného bubeníka, jehož styl mi trochu připomíná hru Mitch Mitchella z Hendrixových „Experience“. Je ho všude plno a svými bubny dokáže obsáhnout skutečně velký prostor. Přes všechno co zde již bylo řečeno ale BEEHOOVER v podstatě hrají „normální“ písničky, které mají silný melodický chorus a výrazný rytmický základ, takže výsledkem je zajímavá a do jisté míry i originálně znějící hudba, která vám poskytne kvalitní zábavu na mnoho večerů.