BLACK LIGHT BURNS

Lotus Island

MEMBRAN – 40:24

electro/post industrial/ambient USA

Předchozí album BLACK LIGHT BURNS (projektu kytaristy Wes Borlanda (ex LIMP BIZKIT) „The Moment You Realize You're Going to Fall“ vyšlo nedávno (v dubnu 2012) a už tu máme další hudební nadílku z ledna letošního roku. „Lotus Island“ je dost zvláštní deska a jaký ve vás nakonec zanechá dojem záleží na tom, jakým způsobem k ní budete přistupovat. Pokud ji vezmete jen jako další řadovku výše jmenované kapely, budete nejspíš zklamáni. Pokud k ní ale přistoupíte jako k alternativnímu soundtracku k filmu Alejandra Jodorowského „The Holy Mountain“ z roku 1973 (což bylo také uměleckým záměrem), váš postoj by se mohl změnit. Deska totiž z velké většiny obsahuje zvukové koláže, kombinující elektronický ambient s post industriálem a občasnými rytmickými strukturami, které sice samy o sobě neobstojí, ovšem ve spojení s obrazem by mohly docela dobře fungovat. Z jedenácti skladeb je tedy sedm instrumentálek a pouze tři mají formu běžné písničky, přičemž za zmínku stojí jen jedna z nich a to „My Love Is Coming For You“. Jako bonus pak můžete brát remixovanou verzi „It Rapes All In Its Path“ ze soundtracku „Underworld: Awakening“. Můžete vcelku oprávněně namítnout, že to je na celou desku trochu málo, ale vzhledem k výše uvedeným důvodům bych tuhle hudební kolekci tak zcela nezavrhoval. Navíc je mi sympatický Borlandův přístup, ze kterého je patrné, že své vlastní umělecké vyjádření teprve hledá a to způsobem, který nebere ohled na to, jestli ho za to bude někdo pochvalně plácat po zádech....a to je pro mě v tuto chvíli cennější, než bezprostřední výsledek.