BLACK MOUNTAIN
Wilderness Heart
JAGJAGUWAR – 42:52
psychedelic hard rock   Kanada

BLACK MOUNTAIN pocházejí z kanadského Vancouveru a jejich třetí album „Wilderness Heart“ je písničkovější a méně psychedelické, než obě předešlé. Hlavně jeho první polovina má výrazně hitové ambice, díky silným melodiím a zajímavým hudebním nápadům, které však až příliš jednoznačně čerpají z rockové historie, což z nich dělá snadný terč. Hned úvodní „The Hair Song“ by se mohla klidně objevit na desce THE BLACK CROWES (s odkazy na LED ZEPPELIN) a nikdo by si toho ani nevšimnul, následující „Old Fangs“ si zase vypůjčila základní rytmus ze skladby „No One Came“ od DEEP PURPLE, jemná balada „Radiant Hearts“ evokuje CROSBY STILLS NASH AND YOUNG, „Rollercoaster“ staví na základním rifu písničky „Deutsch Nepal“ od AMON DŰŰL 2 a „Let Spirits Ride“ je variací na sabbatovský „Paranoid“…a tak dále a tak podobně. Nechci se tímto výčtem stavět do role škarohlída, který škodolibě a s gustem ukazuje těm mladým, že vlastně jen kopírují něco, co tady bylo už dávno před nimi…no to je přece evidentní a osobně v tom nevidím žádný problém. Každý přece z někoho vychází a je něčím ovlivněn, ovšem podstatné ovšem je, jak s tímto dědictvím naloží a jestli jej dokáže obohatit vlastním uměleckým názorem. Ta první polovina alba podle mě funguje právě proto, že je postavena PRÁVĚ na těchto základech, v té druhé už to tak zřetelné není a skladby jsou hned méně výrazné. V obecné rovině však BLACK MOUNTAIN patří k té lepší části „retro“ kapel a hlavně jejich druhé album „In The Future“ z roku 2008 hodně ovlivněné psychedelií 60. let a německým kraut rockem, mi přijde hodně zajímavé. Na novince ale jakoby začali najednou sami o sobě pochybovat, jakoby náhle ztratili jistotu v tom co chtějí vlastně hrát a jakým směrem se dál ubírat…a tohle za ně nikdo nevyřeší.