BLEED FROM WITHIN
Empire
RISING RECORDS – 45:51
metal core   UK

Mladý a evidentně docela naštvaný kvintet ze skotského Glasgow na vás vypálí naráz ze všech hlavní a můžete si být jisti, že jim náboje v jejich zásobnících agrese a brutality hned tak nedojdou. Jejich druhé studiové album „Empire“ je typickým představitelem současné metal core vlny, s lehkým vlivem death metalu a thrashe, střídáním drsného řevu a melodických vokálů a vysokou technickou zdatností všech zúčastněných (vždycky mě napadá, zda to dokážou i na živo). Deska má opravdu vysoké tempo a kapele se daří držet vás pod krkem i při nižších otáčkách. V jejich hudbě se toho děje opravdu hodně, rytmus i rify se střídají v překotném tempu a občas zní BLEED FROM WITHIN vskutku impozantně, celkově však bohužel převažují obvyklá žánrová klišé, díky nimž je nedokážu odlišit od spousty jiných, podobně zaměřených kapel. Mám z nich stejný pocit, jako když si v novinách přečtu o nějakém zdánlivě nesmyslném násilném činu a snažím se najít důvod, proč to ten dotyčný spáchal. Jenže on žádný důvod není, prostě jen špatné místo a čas, což je skutečně děsivé. A podobně je to i s BLEED FROM WITHIN. Jejich hudba jakoby neměla žádný skutečný důvod, nejde v ní o akutní potřebu vyjádření vlastního životního postoje, o vnitřní přetlak, o uměleckou výpověď a co je nejhorší, ani o lovení ženských. Zdá se mi, že je to zkrátka jen způsob jak trávit volný čas, jistý druh zábavy a snad je v tom i kousek ctižádosti a touhy prosadit se. Ale abychom si rozuměli, osobně proti tomu vůbec nic nemám, naopak se mi takový způsob zdá stokrát lepší než většina jiných, ovšem jako hudebního fanouška mě tato metoda uměleckého vyjádření nechává zcela chladným. Děkuji.