BLOODIEST
Descent
RELAPSE – 38:49
experimental metal   USA

Bruce Lamont je k neutahání. Zpěvák a saxofonista avantgardních YAKUZA působí v současnosti kromě „rodné“ kapely ještě v celé řadě dalších projektů, jejichž výčet by zabral většinu této recenze, takže za všechny jmenujme alespoň CIRCLE OF ANIMALS, DECAYIST a nebo SICK GAZELLE. Kromě toho stačil vydat výborné sólové album „Feral Songs For The Epic Decline“, odjet turné s cover kapelou LED ZEPPELIN 2 (v „kůži“ Roberta Planta!!!) a nahrát opravdu nevšední album s formací BLOODIEST, jejímž je váženým členem. Sedmičlenná úderka BLOODIEST je složena z veteránů chicagské metal/rockové scény a kapel jako 90 DAY MEN, FOLLOWS, ATOMBOMBPOCKETKNIFE a SWEEP THE LEG JOHNNY. Většina z nich působila v druhé polovině 90. let a žánrově se pohybovali od math metalu, přes indie rock, až po progresivní metal. Nahrávalo se ve studiu Steva Albinino Electrical Audio, za pozorného dohledu Lamontova spoluhráče z CIRCLE OF ANIMALS Sanforda Parkera, jinak basáka MINSK. Díky bohaté muzikantské minulosti všech zúčastněných je album „Descent“ vyzrálým celkem a je evidentní, že mají o svém hudebním směřování zcela jasnou představu. První co vás nejspíš napadne je paralela k NEUROSIS, s nimiž sdílí ten tlak, kterým na vás jejich hudba působí, ovšem BLOODIEST nejsou ani v nevypjatějších momentech zdaleka tak mohutní a dramatičtí a ten pocit nátlaku vyvěrá v jejich případě spíš odněkud zevnitř, z temných hlubin jejich myslí. Přestože mají ve výzbroji hned tři kytary, nečekejte žádné agresivní rify které vám okrájí maso z těla, ale spíše trpělivé vrstvení, vzájemnou provázanost a minimalistické repetice, které vás uhranou, jako oči kobry královské. K tomu přidejte Lamontův vokál, který místy připomíná spíš šamanské zaříkávání než zpěv, mohutné rituální bicí a pochmurnou, post gothickou atmosféru, která vám připomene pocit, když jste se jako děcka ztratili ve zřícenině středověkého hradu. BLOODIEST jde v prvé řadě o atmosféru, která je skutečně magická, skoro bych řekl hypnotizující a jejímu dosažení podřizují vše, takže relativně často používají akustické kytary, klavír a velmi citlivě i různé samply. BLOODIEST nikdy neztratí sebekontrolu a nevrhnou se na vás s divokým řevem, aby vám rozpoltili lebku válečnou palicí. Jejich způsob je daleko rafinovanější a pro mnohé i bolestivější. Ta deska hoří pomalým, majestátním plamenem, který nakonec prohoří až na dno vaší černé duše, tím si buďte jisti.