BLOODSIMPLE
A Cruel World
WARNER MUSIC 44:54
Styl: metal core Stát: USA

BLOODSIMPLE povstali z rozvalin, jež zůstaly po metal corové jednotce VISION OF DISORDER někdy na konci roku 2001. Jejich zpěvák Tim Williams a kytarista Mike Kennedy hledali nový prostor pro vlastní způsob vyjádření, ale k tomu potřebovali najít ještě nějaké další kumpány. Náhoda jim přihrála Nicka Rowea, což je kytarista s rockovými kořeny ale vyškolený jazzem a pak také nezbytné rytmické duo. To tvoří veterán metal coreové scény bubeník Chris Hamilton, který v minulosti prošel kapelami jako např. DOWNSET, MEDICATION, CRISIS a nebo MY RUIN a baskytarista Kyle Sanders, jenž získal muzikantské ostruhy v metal-industriální partě SKREW a později také v MEDICATION, což byla sice kapela plná hvězd (bubeník Roy Mayorga (OZZY, SOULFLY), frontman Whit Crane (UGLY KID JOE, LIFE OF AGONY), kytarista Logan Mader (MACHINE HEAD, SOULFLY) a v začátcích také Robert Trujillo (OZZY, SUICIDAL TENDENCIES, METALICA), ale která se zmohla jen na jedno průměrné EP a tím celá bublina zhasla. Přátelské vztahy s frotmanem Chadem Grayem (MUDVAYNE) jim otevřely dveře u WARNER MUSIC a tak debutové album „A Cruel World“ na sebe nenechalo dlouho čekat. První co vás praští přes hlavu je výborný zvuk celé nahrávky, s obřími, přímo megalitickými basy, které celému albu dominují, ostře riffujícími kytarami, agresivními bicími a jakýmsi rozzuřeným maniakem za mikrofonem. Celé to podle všeho spískal producent GGGarth, který je v minulosti podepsán pod takové ranaře, jakými jsou RAGE AGAINST THE MACHINE, MUDVAYNE, SPINESHANK, MELVINS a nebo SICK OF IT ALL. BLOODSIMPLE jsou opravdu všestranní a dokáží být zcela přesvědčiví ve všech svých polohách. Ať už zběsile letí vpřed jako nějaký splašený nosorožec nebo se pomalu plazí v bahně, či se uklidňují v lyrických a jasně melodických skladbách. Ano, i takovou tvář mají BLOODSIMPLE, třeba taková „The Leaving Song“ a nebo i následující „Running From Nothing“ jsou vlastně docela pěkné písničky s melodickým refrénem, jen zabalené v poněkud drsnějším kabátě. Ale aby nedošlo k nějakému omylu. Toto nejsou žádní LINKIN PARK! BLOODSIMPLE jsou v každém okamžiku krutě nesmlouvaví a ultra heavy. V jejich hudbě můžete najít vše, co se na metal coreové scéně odehrálo za posledních 10 let a nudit se přitom určitě nebudete, protože přes veškerou zuřivost a agresivní vztek je u BLOODSIMPLE na prvním místě písnička. A to je pro mě osobně vždy velmi povzbudivé zjištění.