BLUES PILLS

Devil Man

NUCLEAR BLAST – 16:57

psychedelic blues rock Švédsko

Možná si řeknete: “Hmm, další retro kapela která ukradne co může a vlastní názor kde nic, tu nic”. Většinou budete mít pravdu, ale s BLUES PILLS je to přece jen trochu jinak. Už samotné zařazení kapely do země původu v hlavičce recenze byl pořádný oříšek. Zvolil jsem sice nakonec Švédsko podle místa narození zpěvačky Elin Larsson, ale kytarista Dorian Sorriaux je Francouz a rytmické duo Cory Berry (bicí) a Zack Anderson (baskytara) zase pochází z amerického Ohia...a teď babo raď. Základem jejich hudby je hutný blues rock s občasnými psychedelickými výboji a pokud bych měl vyslovit nějaké vzory, pak by to nejspíš byli Mayallovi BLUESBREAKERS, raní FLEETWOOD MAC, STONE THE CROWS a v neposlední řadě i BIG BROTHER AND HOLDING COMPANY s Joplinkou za mikrofonem. Vokalistka STONE THE CROWS Maggie Bell byla vždycky považována (a vcelku oprávněně) za Janisinu kopii a i Elin má s touto fenomenální vokalistkou mnohé společného, ovšem její kopií rozhodně není. Stejně jako Janis do toho sice jde na plné pecky, ale má o něco čistší, ne tak obhroublý projev a její soulové cítění dodává hudbě BLUES PILLS silně emotivní rozměr. Vokálním intrem jejich zatím největšího hitu „Devil Man“, kde za to bere jako by se narodila spíš v deltě Mississippi než na chladném severu Evropy, mě okamžitě lapila do svých osidel a já zcela propadl jejímu kouzlu. Elin má i přes své mládí v hrdle bluesovou hloubku emocí, se kterou se člověk nejspíš musí narodit a která léty většinou nabývá na síle. Mladičký kytarista Dorian, kterému v době založení kapely bylo pouhých 17 let je i přes své mládí výborným hráčem, který má svůj styl a hlavně výborně okoukané všechny fígle, takže bude jistě zajímavé sledovat, jak se bude jeho hra v budoucnu vyvíjet. Americká rytmická sekce je k neutahání a žene tyhle novodobé hippíky nekompromisně vpřed, ale v příhodnou chvíli jim nedělá žádný problém zvolnit a nechat hudbu jen tak zlehka plynout, jako mlhavé obláčky z hašišové dýmky. Nové EP vám kromě zmiňovaného hitu „Devil Man“ nabídne ještě další tři skladby, jednu lepší jak druhou a navíc o hodně lepší zvuk než první EP-čko „Bliss“, které vyšlo v loňském roce. Kapela s obrovským potenciálem!