BLUES PILLS

Live At Rockpalast

NUCLEAR BLAST

psychedelic blues rock Švédsko
Rok: 2014

Jak již název napovídá, jedná se o koncertní záznam části vystoupení BLUES PILLS v legendárním hudebním programu německé televize, který funguje od roku 1974 a bylo by snazší vyjmenovat umělce a kapely, které tam v průběhu let nevystupovali než ty, kteří prostřednictvím televizní obrazovky ovlivnili několik generací rockerů. Úvodní svižné rhythm´n´ blues „In The Beginning“ a následná pomalá „Black Smoke“ navazují bezprostředně na sebe a tvoří v podstatě jeden kompaktní celek, který BLUES PILLS hrají na koncertech už od samého začátku. Bluesová kráska „Little Sun“ se objevila na jejich prvním EP „Bliss“ a je to jedna z nejemotivnějších skladeb BLUES PILLS, která plynule přechází do svižného instrumentálního boogie „Mind Exit“, ve kterém exceluje kytarista Dorian Sorriaux. Jeho kytara tvoří s pulzující rytmikou dua Cory Berry bicí a Zack Andersson basa kompaktní a pevně semknutý celek, čímž mi velmi připomínají Hendrixovi Experience. Rytmika bezchybně maká a hlasitě pulzuje jako srdce při výšlapu na Everest a nad tím se vznáší a nebo divoce zmítá Dorianova kytara, jehož hra místa nabývá až epických rozměrů. Je neskutečné, že tomu klukovi je teprve devatenáct!!!! a už se může směle porovnávat s takovými giganty, jako Jimi Hendrix, Eric Clapton a nebo Jimmy Page. Samostatnou kategorií je zpěvačka Elin Larsson, která v sobě spojuje nasazení Janis Joplin, se soulovým drajvem Arethy Franklin a do každé skladby jde s naprostým odhodláním nechat v ní úplně všechno. Není pro mě žádným překvapením, že i „live“ to BLUES PILLS hraje přímo neskutečně, protože tohle je opravdová rocková kapela, tak jak to bývalo kdysi. Kapela, která je spolu 24 hodin denně a funguje jako jeden organismus. Kapela, která zní jak z 60. let ne proto že je to zrovna v módě, ale protože je to hudba která se i přes jejich mládí dotýká jejich srdce, jejich duše. Kdyby existoval stroj času, BLUES PILLS by se stali nejzářivější hvězdou Woodstocku 69 a dnes by z nich byla legenda...a my máme opravdu štěstí, že jsou tady dnes s námi.