JEFF BUCKLEY
Grace
SONY MUSIC 51:48/61:06
Styl: rock Stát: USA

Fascinující osobnost, výrazný skladatel, osobitý zpěvák, neortodoxní kytarista a talentovaný hudebník. JEFF BUCKLEY. Jeho život vyhasl v roce 1997, když mu bylo pouhých 30 let. Jeho otec, TIM BUCKLEY, byl na přelomu 60. a 70. let velkou nadějí amerického folku. Jeho doménou bylo zpočátku písničkářství, ale později koketoval i s rockem a nebo jazzem. Také jeho život ale skončil tragicky, v roce 1975 se předávkoval heroinem. Jeho syn v roce 1994 vydal tento svůj fantastický debut, který ani po 10 letech neztratil nic ze svých kvalit. Spíše bych řekl že naopak. V čase jakoby jeho písně uzrály a až dnes nesou své hořkosladké ovoce. Jeho hudba je plná emocí, zvláštního smutku, je plná ticha, ale-i bouřících živlů. I v klidných pasážích cítíte jakési znepokojivé napětí, které vás nenechá vydechnout. V jeho hlase bylo vždy něco osudového, fatálního a písně na albu mi připomínají ze všeho nejvíc francouzské šansony, zabalené v rockovém kabátě. Na tomto albu nenajdete jediné slabé místo, všechny skladby do jedné jsou prostě fenomenální. Je v nich tolik bolesti, zármutku a melancholie, ale-i radosti, naděje a života, že vás to bude trhat na kusy. Tato luxusní reedice přináší jeho fanouškům na prvním CD remastrovanou verzi původní studiové desky. Na druhém pak dosud nevydané nahrávky, alternativní verze již známých skladeb a také několik podařených cover verzí. Jen namátkou např. bluesové standardy od HANKA WILLIAMSE, SCREAMING JAY HAWKINSE, BOBA DYLANA a nebo "živou" verzi skladby "Kick Out The Jams" od MC5. Součástí boxu je i 24 stránkový booklet a DVD, na kterém naleznete 5 videí, dokument o vzniku alba a podrobnou diskografii. Až se budete dívat na video ke skladbě "Grace" v němž BUCKLEY zpívá: "Můj čas přichází/nemám strach zemřít/ale jde to tak pomalu..." bude vám zatraceně divně po těle, tím si buďte jisti. Je jenom malá hrstka umělců, co za tak krátkou dobu za sebou zanechali tak výraznou a nesmazatelnou stopu. Někdo říká, že JEFF BUCKLEY umřel příliš mladý a může mít pravdu. Já ale říkám: "Udělal co měl a pak šel". Tečka.