CANDIRIA
What Doesn´t Kill You…
EARACHE/CURE PINK 46:56
Styl: metal core Stát: USA

Brooklynští CANDIRIA se vrací na scénu po těžké autonehodě, která je postihla v roce 2002 při návratu z vystoupení v Clevelandu, kde odehráli koncert na podporu svého tehdy aktuálního alba „The Coma Imprint“. Od svého založení v roce 1992 byli CANDIRIA proslulí svou osobitou fúzí metalu, hard core, jazzu a hip hopu, ovšem na aktuálním albu z toho všeho ale už moc nezůstalo. Postaral se o to jistě i producent David Bendeth (KILLSWITCH ENGAGE, BREAKING BENJAMIN), který u kapely prosadil přímočařejší a tudíž i dravější přístup. Dnešní CANDIRIA jsou tedy žánrově jednoznačnější a čitelnější, přesto však jejich písně zůstaly poměrně nápadité a kompozičně barevné. Nebojí se ani melodií, které jsou v jejich případě nositelem emocí a v těchto případech získávají spíše rockovou formu. Hodně mi to připomíná SEVENDUST v nejlepší formě, se špetkou DISTURBED a KILLSWITCH ENGAGE. V „The Nameless King“ velmi dobře funguje melodická vokální linka, která je zde v zajímavém protikladu k mohutně riffující kytaře a rámusícím bicím, na druhé straně „1000 Points Of Light“ je určitě nejdrsnější skladba na albu, která zpočátku svou kompaktní stavbou a hypnotickým hlukem připomíná MESHUGGAH. Pak se ale černý zpěvák Carley Coma pustí do svižného rapování (což mu jde opravdu skvěle) a vše je najednou jinak. Píseň několikrát změní tempo i celkovou harmonii a vy nestačíte kroutit hlavou. „9mm Solution“ je dřevní, temně dunící gangsta hip-hop, který zde sice působí jako pěst na oko, ale za takový monokl se CANDIRIA vůbec nemusí stydět. To nejzajímavější si ale schovali až na konec. Instrumentálka „The Rutherford Experiment“ zní, jako by jste zkřížili RUSH, WEATHER REPORT a MUDVAYNE. Fakt pecka, která vypovídá hodně o tom, jak tato kapela zněla v minulosti. Na rozdíl od jejich poněkud trendové současnosti nic tuctového. Ať tak či tak, jsou myslím CANDIRIA celkem přijatelným ekvivalentem k leckdy už profláknutým gerojům nu metalového pelotonu. Zkušená parta, která má co nabídnout.