NICK CAVE AND THE BAD SEEDS
Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus
MUTE RECORDS 43:05/39:25
Styl: rock Stát: Austrálie

Jakoby se s odchodem Blixy Bargelda vrátila do BAD SEEDS rocková rvavost a energie. Ne že by se byť jen na okamžik přiblížili alespoň na dohled té animální zuřivosti BIRTHDAY PARTY, ale přece jen se dá mluvit o jakési rockové energii, která zaplaťbůh alespoň částečně vytěsnila to otravné Caveovo bolestínské kňourání z posledních let. První album tohoto dvojdeskového kompletu zahajuje svižná píseň "Get Ready For Love", což je vlastně prastaré rhythm and blues, s výborným ženským sborem, který této písni dodává strhující a emocionálně vypjatou atmosféru. Musím říct, že použít tento fenomenální gospelový sbor byl od Cavea vskutku mistrný tah. Na první desce se objevuje relativně často a můžu vám říct, že když se ty ženské do toho dají, tak emoce létají vzduchem jako ohnivé rachejtle. Dodávají hudbě BAD SEEDS potřebnou živočišnost, která jim v posledních letech tak truchlivě scházela. Syrové a dramaticky postavené blues "Hiding All Away" může někomu dokonce připomenout atmosféru ranných BAD SEEDS, stejně jako závěrečná skladba "Fable Of The Brown Ape". V podobném, ale snad přece jen o něco klidnější duchu, se nese i druhé CD, na němž Cave představuje dobře napsané, precizně zahrané a v podstatě lehce stravitelné, pohodové písničky, které se asi nejvíc blíží tomu, co páchal v posledních letech, jenom s tím rozdílem, že se tentokrát nenechal tolik unést svým sklonem k trudnomyslnému mudrování a patetickém tragédství a soustředil se více na písničky samotné, takže výsledek vyznívá překvapivě svěže a uvolněně. Celkově jde podle mého názoru o Caveovo nejlepší album od dob "Your Funeral, My Trial".