CHAOS IN HEAD
Infra
ELYSION – 42:21
crossover   ČR

Uherskobrodští CHAOS IN HEAD se oproti předchozí, dva roky staré desce „Rezzonation“ tentokrát pokusili o něco propracovanější a skladatelsky náročnější kompozice, což je na jedné straně jistě hodno chvály, ale mám tak trochu dojem, že se snad i díky tomu z jejich hudby tak trochu vytratil tah na bránu, což je v tomto žánru vždycky trochu problém. Když do toho buší plnou silou a hlavní roli hrají hutné kytarové rify a syrový projev zpěvačky Petry, je všechno ok, ale jakmile se všechno zklidní, nastává problém. V těch okamžicích jakoby kapela najednou začala nerozhodně přešlapovat na místě, celé to působí samoúčelně a především unaveně. Možná k tomu přispělo i pomalejší tempo, které sice dává vyniknout kytarovým rifům, ale pokud skladby postrádají vnitřní tah a dynamiku, výsledek pak zní jakoby bez šťávy a potřebné razance. Jinak je ale zřejmé, že kapela má jasno v tom co chce hrát i jak toho dosáhnout, nechybí jim potřebný hráčský přehled i cit pro atmosféru, stejně jako schopnost napsat solidní melodie, které dokáže frontwomanka Petra velmi věrohodně interpretovat, jen tu Sandru Nasić z GUANO APES by už mohla nechat v jejím hudebním důchodu a vydat se svou vlastní cestou. Mým favoritem na jasný hit je skladba „Fucking Machina“, pumpující téměř hip-hopovým rytmem, která vás strhne chytlavým refrénem a současně zdemoluje heavy rify. Za pochvalu též stojí zajímavě řešený obal a také zvuk celé nahrávky, za kterým stojí Studio Šopa a Standa Valášek. „Infra“ je solidní heavy album, které však zřejmě z přemíry snahy být ve studiu perfektní ztratilo do značné míry to podstatné, což je dravost a přímý tah na bránu. Škoda.