szhs

CHRISTIAN MISTRESS
Possession

RELAPSE – 41:22

rhythm´n´ metal USA

Washingtonský kvintet CHRISTIAN MISTRESS není typickou RELAPSE kapelou. Od tohoto labelu čekáte vždy něco extrémního, hraničního či přinejmenším extravagantního...nic z toho se o CHRISTIAN MISTRESS říct nedá. I když...představte si kapelu, která hraje jako z úplných počátků hard rocku, kdy kapely ještě nevěděly jak na to. Pořád ještě vycházeli z rhythm´n´blues, ale chtěli hrát tvrději a víc nahlas. Vzpomeňte na BLUE CHEER, BUDGIE a nebo ranné GRAND FUNK RAILROAD, přidejte kytarové postupy IRON MAIDEN nebo JUDAST PRIEST a zpěvačku, co zní jak Geddy Lee (RUSH)...už vás to začíná zajímat? Ta deska výborně šlape, protože ji pohání v podstatě klasické boogie, nad nímž se derou jedna přes druhou dvě kytary, sólo stíhá sólo a různé vyhrávky včetně klasických rifů jsou stejně běžné, jako vajgly na chodníku. V pomalejších skladbách vám možná připomenou staré PENTAGRAM, ale to je spíš jen k dokreslení atmosféry, podstata jejich hudby spočívá jak již bylo řečenou v kombinaci svižného boogie s kytarovými elementy NWOBHM. Samozřejmě je třeba také zmínit již vzpomínanou vokalistku Christine Davis, která pochopitelně zpívá trochu jinak než Geddy, ale ten prvotní pocit se mi během poslechu desky ještě několikrát vrátil. Skladby mají poměrně propracovanou strukturu, ale nečekejte žádné rozsáhlé kompozice, jsou to vlastně docela svižné a energické písničky, jejichž tempo i nálada se v jejich průběhu poměrně často mění. Nejambicióznější skladba „All Abandon“ přijde až se samotným závěrem, kdy od akustického úvodu, přes střední tempo a rychlý cval se všechno zase pěkně přesype zpátky na začátek. CHRISTIAN MISTRESS fungují od roku 2007 a jejich druhá deska (první pro RELAPSE) přináší zase trochu jiný a z mého pohledu velmi zajímavý pohled na současnou vlnu retro kapel.