ERIC CLAPTON
Live At Montreaux
EAGLE/CURE PINK 114 min
Styl: blues rock Stát: UK

Toto dvd zachycuje legendárního kytaristu během jeho vystoupení na festivalu v Montreaux v roce 1986, kde ho na bicí doprovázel Phil Collins (GENESIS) a dva černí Američané, kytarista Nathan East a klávesista Greg Phillinganes. Celá show začíná zostra skladbou „Crossroad“, za níž v závěsu se nese ještě větší pecka, v podobě skladby „White Room, obě od fenomenální superskupiny z 60. let CREAM, jíž byl Clapton, jak jistě víte, součástí. Phil Collins se zde prezentuje jako výborný bubeník (o tom jistě nikdo nepochybuje), ale málo platné, schází mu ta zemitost Ginger Bakera. V sále muselo být tehdy pekelné vedro, protože si všimnete, že už po 3 skladbě má Clapton košili úplně promáčenou. Poněkud překvapivě zazní cover skladby „I Shot The Sheriff“ od Boba Marleye, ale další skladby už patří do dílny Erica Claptona a přestože je jasné, že má blues pořád v krvi, většina písní má spíše funky rytmiku, i aranžmá je trochu poplatné tehdejšímu střednímu proudu. Své bluesové kořeny však Mistr odhalil ve skladbě „Same Old Blues“, kde se také představil jako výborný zpěvák s bluesovým cítěním. Velmi dobrá je i svižná, funky-taneční „Tearing Us Apart”, podobně jako „Behind The Mask”, při níž pódium zcela ovládli oba černoši a hlavní hvězdy jim jen z povzdálí sekundovali. „Let It Rain“ pochází z vůbec prvního Claptonova sólového alba, zajímavá je i písnička „Badge“, kterou Clapton napsal společně s George Harrisonem, k níž dopsal text až mnohem později. Pak dostal pro změnu prostor Phil Collins, aby na živo odehrál svůj tehdejší velký hit „In The Air Tonight“, za nějž také sklidil největší ovace. Závěr koncertu se nesl ve znamení Claptonových největších hitů, jako je „Cocaine, Layla“ a creamovská „Sunshine Of Your Love“. Dobrý koncert, který je takovým malým připomenutím velikosti Claptonova talentu.