THE CLASH
London Calling
SONY MUSIC 65:09/67:37
Styl: punk Stát: UK
Rok: 1979/2004

Toto je skutečně exkluzivní dárek všem fanouškům jedné z nejdůležitějších britských punkových kapel druhé poloviny 70. let - THE CLASH. Album "London Calling" považují mnozí za jejich vůbec nejlepší a když ne, tak jistě nejslavnější. THE CLASH byli od samého počátku typickým představitelem londýnského proletářského punku a jejich koncerty téměř vždy končily hromadnou rvačkou a potyčkami s policií. Na tomto albu se ale poprvé pokusili obohatit svůj dravý a přímočarý punk i o jiné žánry, jako je ska, reggae, klasický rock and roll a dokonce rhythm n blues. Prsty v tom měl jejich tehdejší producent Guy Stevens (zemřel v roce 1981), který v 60. letech spolupracoval s britskými progresivními rockovými kapelami, jako byli FREE, SPOOKY TOOTH a nebo TRAFFIC a který objevil MOTT THE HOOPLE. Tato žánrová pestrost jim sice ubrala na dravosti, ale pouze hudebně, nikoliv textově. THE CLASH se tady chovají jako nějací malí smradi na pískovišti, kteří zkouší co se stane, když vrazí sousedovi plastovou lopatičku do oka. Sice to už dnes nemá takové "koule" jako tehdy, ale i přesto zní tato deska pořád docela svěže. Na druhém CD naleznete záznam nahrávky, která vznikla v létě 1979 a jde o jakýsi pracovní materiál, nahrávaný živě ve studiu, ze kterého pak byla většina skladeb použita právě na albu "London Calling". Nahrávka má velmi slabou zvukovou kvalitu a i výkon kapely je poněkud matný a takže jen pro skalní fanoušky. Na DVD je pak 30 minutový dokument z nahrávání, dosud nikdy nepublikované domácí video a 3 promo video klipy ke skladbám "London Calling", "Train In Vain" a "Crampdown". Součástí boxu je též 35 stránkový booklet s kompletní historií kapely, spoustou fotek a dalšími zajímavostmi.