COCOTTE MINUTE
Proti sobě
EMI 40:04
Styl: nu metal Stát: ČR

„Kokoti“ se svým výborným debutovým albem „Czeko“ z roku 2004 po právu zařadili na přední příčky českého nu metalu a právě proto bylo jejich nové album očekáváno s jistou netrpělivostí. Je nepsaným pravidlem, že až druhé, popř. třetí album teprve potvrdí (či vyvrátí) pověst, jakou si ta která kapela získala svým debutem a v tomto případě se bohužel stalo to druhé. Album „Proti sobě“ by se mělo spíš jmenovat „Absolutní bezradnost“. Ještě tak úvodní otvírák „Bratře nedovol“ a následující „Kopem!“ snese při troše shovívavosti podobné měřítko jako debut, zbytek pak už jen bezcílné bloumání v pustinách vlastní bezcílnosti. Formálně se zdá být vše v pořádku. Důrazná rytmika, průrazná basa, dobrý zvuk kytary a nadstandardní vokál však tentokrát svádí marný boj se skladatelskou podprůměrností a textařskou naivitou. Sem tam se v jednotlivých skladbách objeví záblesky zajímavých nápadů, jako např. dobrý refrén v „Drž se mě“, kde „Kokoti“ projevili alespoň elementární zájem o věc a zní, jako trochu masivnější NARVAN a nebo dobrý riff i chorus ve skladbě „Hlad na hvězdný prach“. Ale to jsou jen osamělé záblesky v temnotě, jež zůstaly izolovanými architektonickými detaily uprostřed hromady hlušiny. Co mi ale vadí nejvíc, je téměř naprostá absence skutečné vášně, energie a přirozené dravosti, což jsou atributy pro tento žánr naprosto nepostradatelné. Je to utahané, bez jiskry a základního zájmu. Korunu tomu pak nasadili závěrečnou, naprosto katastrofální cover verzí skladby „Můj čas“ od Hanky Zagorové, která je pitomá jak troky a originálu nesahá ani po paty. Marš zpátky do sklepa!