COLLAPSAR
Integers
ESCAPE ARTIST 60:00
Styl: math core Stát: USA

COLLAPSAR založil v Los Angeles v roce 2002 kytarista a hráč na syntezátory Stephen Sheppert a bubeník Brett Judice. Duo brzy doplnil druhý kytarista David Graeff a COLLAPSAR začali pracovat na eponymním debutovém albu, který vyšlo v roce 2005. Název kapely vychází z teorie černých děr a velmi dobře vystihuje její hudební filozofii. Druhé album „Integers“ je matematicky přesný metal corel v duchu THE DILLINGER ESCAPE PLAN, plný náhlých rytmických zvratů, divokých breaků, zuřivého tempa a nečekaných úhybných manévrů. Nekonvenční, epicky rozsáhlé kompozice, technicky brilantní, do detailu vypracované a precizně zahrané, přitom nabité burcující energií a neskutečným nasazením. Není v tom nic sterilního ani samoúčelného, naopak COLLAPSAR jsou plni živelné energie a živočišné vášně. Výborně pracují s dynamikou a dokáží v pravý čas zvolnit, aby vám poskytli trochu času na oddech, aby pak mohli s plnou silou opět udeřit, jako obří pěst na kovadlinu. V některých momentech se objeví až art rockové pasáže ne nepodobné ranným RUSH či dokonce KING CRIMSON, aby je však v zápětí zmasakroval neúprosný metal coreový nářez té nejvyšší kvality. V jejich členité a značně proměnlivé sonické architektuře je velmi snadné se ztratit a budete se muset hodně snažit, aby jste s nimi udrželi krok. Kytary připomínají spíše hromadu papírového odpadu, kterého se zmocnil divoký hurikán a ty ubohé kusy celulózy v něm teď divoce víří, vzájemně do sebe narážejí a tříští v divokém tanci zmaru a blížícího se zániku. Kupředu to celé žene poměrně komplikovaná a významně strukturovaná rytmika, která je přesto za každých okolností tvrdá a nekompromisní. To album je v každém ohledu velmi nápadité a plné různých překvapení, jednotlivé kompozice nejsou nic statického ani lehce předvídatelného, vše je naopak v permanentním pohybu a podléhající změnám. Tu desku si můžete pouštět pořád dokola a pořád budete mít co objevovat.