CROWBAR
Crowbar 54:10
Live + 1 26:02
Time Heals Nothing 54:40
METAL MIND/ROCK EXTREMUM
Styl: sludge doom core Stát: USA

Reedice prvních tří alb (když nepočítám debut „Obedience Thru Suffering“) jistě potěší všechny příznivce této těžkotonážní party, stejně jako fanoušky spřízněných CORROSION OF CONFORMITY a nebo DOWN. CROWBAR na počátku 90. let vzali starý dobrý jižanský rock a nařezali mu co se do něj vešlo. Zpomalili ho na rychlost zlomené vačkové hřídele, přidali pořádnou dávku temné psychedelie, mamutích kytarových rifů a estetiku lidí pohybujících se na okraji společnosti. Inspirováni CARNIVORE Petera Steela (dnes TYPE O NEGATIVE), seattleskými MELVINS a pochopitelně i rannými BLACK SABBATH spustili ten svůj špinavý, drsný a neotesaný sludge doom core, v němž se pod nánosem špíny a hudebních trosek skrývaly celkem solidní melodie, které se však jen s námahou draly ke světlu. Jejich druhé album nazvané jednoduše „Crowbar“ produkoval Phil Anselmo (PANTERA, DOWN, SUPERJOINT RITUAL) a je typickým reprezentantem daného stylu. Syrová, temná a mega heavy nahrávka, uprostřed které trůní úžasná cover verze zeppelinovské „No Quarter“. EP „Live + 1“ bylo natočeno v únoru 1994 v New Orleans Music Hall a perfektně vystihuje atmosféru koncertů CROWBAR. Zvuk nahrávky je logicky ještě syrovější než na studiových deskách, což ale CROWBAR více než sluší a činí je to ještě přesvědčivějšími. Následující album „Time Heals Nothing“ se odehrává v podobném duchu, jen aranžmá je o něco pečlivější, produkce propracovanější a objevují se i rychlejší hard core pasáže, jinak ale zůstalo vše při starém. CROWBAR jsou zde žánrově zaostřenější, kompaktnější a už přesně ví v čem spočívá jejich hlavní síla. CROWBAR nikdy neměli žádné cíle, ani žádné ambice, chtěli jen drtit a být drceni, což se jim vždy dařilo přímo znamenitě. Jedna ze zásadních kapel daného žánru.