Cypres Hill
Till Death Do Us Part
SONY MUSIC
Styl: hip-hop Stát: USA
Rok vydání: 2004

Po 3 letech čekání a hard rockem a heavy metalem ovlivněných albech „Skull and Bones“ a „Stoned Raiders“, se CYPRESS HILL tentokrát obrací zpět ke svým hip-hopovým kořenům, kombinovaným s temným gangsta rapem. Vrací se zpět ke svým etnickým kořenům s latinsko-americkými vlivy, aniž by přitom opoměli ostatní hudební žánry. Rock, reggae, latinsko-americká hudba, zkrátka všechno to, co dělali už v minulosti, jenom to tentokrát trochu zrestaurovali. „Snažili jsme se vytvořit svůj vlastní svět uprostřed toho, který nás obklopuje. Nikdy nás nezajímaly módní hudební trendy, neděláme hitové desky. Nové album není jen souborem písniček, ale celé je to myšleno spíše jako film. Měla by to být taková celosmyslová, sensorická zkušenost, která vás vezme na výlet z ulice kde jste se narodili a pak vás tam zase vrátí zpátky“. Ten výlet začíná už obalem, který je ovlivněn Muggsovou návštěvou Prahy. „Mají tam takový most na kterém jsem tu sochu uviděl (pietu z Karlova mostu). Ta socha a nálada toho místa přesně odpovídala tomu albu. Temná, zachmuřená, zamračená“. Na albu je pestrá směsice hostů, takže např. ve skladbě „Ganja Bus“ uslyšíte hostujícího Damiana Marleye (jednoho ze synů Boba Marleye), v písni „What´s Your Number?“ v níž jsou použity samply ze skladby „Guns Of Broxton“ od THE CLASH, se zase pro změnu blýskne hostující kytarista Tim Armstrong (RANCID) a na „Last Laugh“ se podílel MOBB DEEP a raper TWIN. Kompozice „Busted In The Hood“ zase obsahuje fragmenty z písně „Paul Revere“ od BEASTIE BOYS. „Pořád poslouchám různé hudební styly“, říká Muggs. Jsem takový věčný student této hry. Čtu knížky, sleduju filmy, studuju život a potom se to celé snažím interpretovat a vložit do naší hudby“. Nové album nabízí jakýsi ucelený a komplexní pohled na uměleckou pouť CYPRESS HILL, kteří i po 15 letech existence jsou stále tou fungující „rodinou“ jako na počátku a s úspěchem přestáli jednu z nejtvrdších zkoušek. Zkoušku času.