RECENZE
DAGOBA
Post Mortem Nihil Est
EAR MUSIC/EDEL – 50:59
metal crossover Francie
Rok: 2013
Chvíli se zdálo, že DAGOBA odchod původního kytaristy Izakara nepřežije, ale jak se naštěstí ukázalo, s novou posilou Yvesem „Z“ Terzibachianem jsou snad ještě silnější než dřív. Jejich páté studiové album je impozantním mixem melodického death metalu, groove metalu, metal coreu, ale i atmosferičtějších pasáží, post industriálu, techno rytmů a dokonce se zde objevují i prvky symfonického metalu, jehož „použití“ mi snad poprvé díky jejich interpretaci přijde smysluplné a oprávněné. Je skutečně docela obtížné postihnout všechny žánrové odstíny které do své hudby DAGOBA začlenila, protože jejich náboženstvím je permanentní změna a ta přichází tak náhle a v podstatě nepřetržitě, že je velmi složité mluvit o jednom konkrétním stylu. Také vokálně se pohybují od agresivních poloh až k těm melodickým, ovšem vyhýbajíc se přitom obvyklým klišé, takže výsledek působí velmi přirozeně a s hudbou tvoří jeden logický celek. Precizní harmonie, ale i brutální špína, zuřivá agrese stejně jako melodické a emocionálně vypjaté okamžiky, to je DAGOBA v plné síle. Jejich variabilita a hráčský perfekcionismus skutečně budí obdiv a ujišťuji vás, že všechna tajemství a skrytá zákoutí téhle desky budete objevovat pořádně dlouho.