DEFTONES
B Sides & Rarities
WARNER MUSIC 60:04
Styl: nu metal Stát: USA

Nu metaloví DEFTONES připravili pro své fanoušky skutečnou lahůdku. Kolekci dosud nevydaných, raritních nahrávek, obohacených o bonusové dvd. Obsah prvního audio disku tvoří převážně cover verze různých interpretů napříč hudebními žánry, vedle nichž stojí skladby DEFTONES v akustickém provedení. Musím říct, že ve všech případech výsledek předčil má očekávání, jakkoliv byla vysoká. Ale vezměme to po pořádku. Úvodní skladba „Savory“ pochází z dílny washingtonské post punkové legendy JAWBOX a DEFTONES v ní přesně zachytili tu sžíravou atmosféru konce 80. let. „Wax and Wine“ pochází od jejich oblíbenců COCTEU TWINS a DEFTONES se opět podařilo uchovat ducha té písně a stačilo jen trochu přidat na razanci a vznikla výborná variace na dané téma. Chino se zde zcela bez problémů vypořádal se sférickými vokálními party Lisy Fraser a svou úlohu zvládl čistě a naprosto přesvědčivě. Akustická verze vlastní skladby „Change“ neztratila nic ze své původní naléhavosti a emocionální síly, „Simple Man“ od hrdinů jižanského rocku LYNYRD SKYNYRD je velmi relaxovaná, pohodová záležitost, na rozdíl od následující nekompromisní drtičky „Sinatra“ od HELMET, s níž se DEFTONES vypořádali po svém. Ještě více nabrousili její industriálně-metalické ostří a podtrhli tak její nelítostnou atmosféru původní verze. Při natáčení alba „White Pony“ nahráli nepravděpodobnou verzi skladby „No Ordinary Love“ od trip-pop-jazzové královny SADE, kterou ale zvládli s lehkostí a bravurou sobě vlastní. Píseň „Teenager“ ze stejného alba je ještě vzdušnější než původní verze, s větším podílem akustické kytary a pouze jemným dotekem samplů. Moc hezké. „Crenshaw Punch/I´ll Throw Rocks At You“ napsali DEFTONES už při natáčení alba „Around The Fur“, ale čas natočit ji přišel až nyní. Klasická řezničina. „Black Moon“ je opět pozůstatkem z nahrávání „White Pony“, taková hip-hopová legrácka s hostujícím B Realem ze CYPRES HILL. S „If Only Tonight We Could Sleep“ od THE CURE vystoupili DEFTONES v roce 2004 v pořadu MTV Icon a platí o ní v podstatě to samé, co o verzi COCTEAU TWINS. Velmi citlivě zpracované téma s výborným výsledkem. Skladba „Please Let Me Get What I Want“ od THE SMITH by mohla nést stylovou nálepku alternativní heavy metal pop, kapela ji natočila už v roce 1994, ale až letos udělal Terry Date její závěrečný mix. Autorská „Digital Bath“ je velmi intimní záležitost, natočená živě v Las Vegas v roce 2000. Poměrně decentní varianta skladby „The Chauffeur“ od DURAN DURAN má stejný příběh jako výše zmiňovaná verze od THE SMITH a posledním kouskem na tomto cd je trip hopový remix deftoneské skladby „Be Quiet and Drive“ od DJ Crooka. Na bonusovém dvd pak naleznete všechny jejich klipy pěkně chronologicky seřazené a spojené v jeden celek záběry z koncertů, krátkými rozhovory a dalšími fragmenty ze života DEFTONES. Když k tomu všemu přidáte výpravně provedený booklet se spoustou fotek a informací, nezbývá mi nic jiného, než udělit plný počet bodů.