DEVILDRIVER
The Last Kind Words
ROADRUNNER 45:37
Styl: post thrash metal core Stát: USA

Mnozí z vás si jistě vzpomenou na poměrně úspěšnou nu metalovou formaci COAL CHAMBER, jejíž frontman Dez Fafara založil po jejich rozpadu v roce 2002 novou kapelu DEVILDRIVER. Debutovali o rok později stejnojmenným albem, na které v roce 2005 navázali úspěšnou deskou „The Fury of Our Maker’s Hand“. Oproti bývalým COAL CHAMBER to byla mnohem agresivnější a také drsnější jízda a nejinak je tomu i na aktuálním albu „The Last Kind Words“. DEVILDRIVER se s tím opravdu moc nemažou a od prvního taktu jedou na plné obrátky až do hořkého konce. Podobně jako mnoho jiných současných metalových kapel se i DEVILDRIVER vrací ke kořenům thrash metalu a jsou takový THRASH na druhou. V jejich hudbě je jakoby všeho víc. Víc dynamiky, víc drsnějších kytar, víc zničujících bicích, víc masivnějších rifů, víc agrese ve zpěvu…Žádná slabost, žádné slitování, jen nemilosrdná řežba v maximálním tempu. Dez Fafara mi svým divokým řevem trochu připomíná Phila Anselma (PANTERA) a i kapela na vás vyvíjí permanentní tlak, před kterým není absolutně žádná šance uniknout. DEVILDRIVER jsou právě díky tomu zcela přesvědčiví a naprosto uvěřitelní, ale současně bohužel i trochu jednotvární. Nenajdete zde téměř žádné pokusy o nějakou změnu a první pomalejší skladby se dočkáte až po dvou třetinách desky, ale žádnou úlevu od ní stejně nečekejte. Pomalé tempo skladby „Monsters Of The Deep“ je podepřeno temným kytarovým rifem a společně s Fafarovým démonickým vokálem vytváří silně depresivní náladu, v níž zlo nabývá téměř fyzickou podobu. Dá se říct, že album „The Last Kind Words“ je sice maximálně intenzivní, ale současně i příliš stereotypní a málo pestré.