d,kdf

DOOMDOGS
Unleash The Truth
DOOMENTIA RECORDS – 68:08
stoner/doom/sludge Švédsko

DOOMDOGS založil v roce 2007 veterán švédské hudební scény kytarista Christer „Chris The Riff“ Cunat a bývalý bubeník švédské black/death legendy GROTESQUE GG Eriksson, jenž se v tomto případě chopil mikrofonu. Do party přibrali basáka Patrika Anderssona/Winberga a bubeníka Emila Rolofa a vloni vystřihli nadějný stejnojmenný debut, na který nyní navazují dvojkou „Unleash The Truth“. DOOMDOGS hrají tak jak vypadají. Životem už trochu omlácení chlápci, kteří mají názvy prvních čtyř desek BLACK SABBATH vytetovaný přes celý záda. Drsný stoner doom s příchutí sludge, kterému dominují masivní kytarové rify, drtivá rytmika a hrubý chraplák, který se však dokáže přepnout i do relativně čisté a občas i docela melodické polohy. Kromě již zmiňovaných BLACK SABBATH můžete slyšet vlivy ORANGE GOBLIN, CANDLEMASS a pochopitelně i PENTAGRAM či SAINT VITUS, zkrátka všech kapel, které v tomto žánru kdy něco znamenaly. DOOMDOGS vám tu trochu staromódní, ale zato pěkně hustou polívčičku nicméně naservírují s takovou nenuceností a odzbrojující samozřejmostí, že ji slupnete ani nebudete vědět jak a ještě si poběžíte pro nášup. Občas do té kouřící břečky přihodí pěknou flétničku, či elegantní housličky, což jsou sice docela voňavé ingredience, které však na celkový zvuk tohohle monstrózního kolosu nemají zásadní vliv. Celkem logicky je deska zakončena cover verzí sabbatovské klasiky „A National Acrobat“, v níž si pěkné sólo pohostinsky zahrál Victor Griffin (PENTAGRAM, PLACE OF SKULLS). Na závěr ještě musím zmínit naprosto bezkonkurenčně provedený obal vynilové edice, což je ale v poslední době u DOOMENTIA RECORDS skoro samozřejmostí. Otevírací obal se super fotkami, vyvedený na ultra tvrdém kartonu, ve vysoké kvalitě tisku, dokonalém řemeslném zpracování a krémové barvě samotných desek...takže každý vynilový fetišista by měl okamžitě zkontrolovat stav své peněženky.