DO ŘADY!
XX Live
PAPAGÁJUV HLASATEL 54:47
Styl: punk rock Stát: ČR
Rok: 2009

Jedna ze služebně nejstarších tuzemských punkových kapel, jejíž historie spadá až do roku 1983, kdy vznikli V3S, z nichž se v roce 1988 stali DO ŘADY! Kapela oslavila své dvacáté výročí grandiózním festivalem v „rodné“ Bílině a mezi gratulanty byli kapely KONFLIKT, HOUBA, PLEXIS, N.V.Ú. a jako speciální host i britští 999. Tento záznam nabízí koncert samotných oslavenců, jak v CD, tak-i DVD podobě. Audio nahrávka je o pár skladeb delší a během koncertu logicky zazněly největší hity, jako „Nikomu nic“, „Dost nám to vadí“, „Tak se přidej“ a nebo „Do řady!“ Kapele to pořád docela slušně šlape a jejich punk s občasnými přesahy do oi punku má pořád docela ostré hrany, ale ta buřičská energie a plamen vzpoury už jaksi logicky někam vyprchal. Zbyl jen pocit z dobře odvedené práce chlapíků, kteří si trochu nostalgicky zavzpomínali na své bouřlivé mládí, což je jistě OK. Zvukově to bohužel není žádná sláva, zvuk je až příliš ostrý a trochu „plechový“, myslím že v dnešní době není až takový problém pořídit kvalitní koncertní nahrávku, zvlášť když slavíte „dvacetiny“. DVD záznam je bohužel ještě o něco horší, jelikož celý koncert je docela nezáživně nasnímaný. Na jevišti se toho zrovna moc neděje a kapela vypadá na poměrně rozlehlém pódiu trochu ztracená. Atmosféra je takřka na bodu mrazu, protože publikum je od kapely dost daleko a vrcholem jsou opruzující pořadatelé v reflexních vestách, kteří se bezostyšně producírují před hrající kapelou a „domlouvající“ osaměle pogujícím pupkáčům. Fakt bizardní. DO ŘADY! se v podstatě nikdy nevymanili z undergroundu a mám dojem, že se o to ani nikdy nepokusili. Jako retrospektiva je tato nahrávka naprosto v pořádku, ale nějaký nový začátek bych v tom určitě nehledal.