EARTHSHIP
Exit Eden
PELAGIC RECORDS – 37:38
prog stoner sludge Německo

EARTHSHIP jsou společným dítkem kytaristy a leadera THE OCEAN Robina Stapse a jejich původního bubeníka Jana Oberga, který se zde ovšem chopil kytary a zpěvu. Duo doplnil bubeník Dennis Boettcher a basák Bastian Gutschke a komu se zdálo, že THE OCEAN se na posledních dvou albech stali obětí vlastních ambicí a že trochu „vyměkli“, bude s EARTHSHIP nejspíš spokojen. Je to jednoznačný a do jisté míry i přímočarý nářez, na pomezí sludge a stoner metalu, s okrajovou příchutí progresivních tendencí. Vokál drsný jako rašple, špinavé kytary které občas evokují MASTODON, které však i přes svou hrubou sílu nedokáží zakrýt solidní hráčský potenciál. Řekl bych, že právě symbióza obou kytar je na „Exit Eden“ nejzajímavější. Vzájemně se výborně doplňují, zdvojují či překrývají a často se blýsknou s různými zajímavými detaily. Nečekejte tedy žádné písničky s chytlavými melodiemi (i když i ty lze s trochou námahy objevit), ale spíše hrubozrnnou, tvrdě metalovou, přesto inteligentní řežbu ve stylu kapel, jako DOOMRIDERS, BISON B.C., 16 a nebo BURST. Jedinou výjimku tak tvoří sympatická skladba „Grace“, s dominantním rytmem perkusí, akustickou kytarou a civilním, příjemně melodickým vokálem, která evokuje psychedelickou atmosféru konce 60. let. Je myslím jasné, o co EARTHSHIP jde. Ti dva se snaží prostřednictvím nové kapely opět najít tu prvotní energii kterou měli ranní THE OCEAN a přitom to celé dělat trochu odlišně. To se myslím povedlo a přestože se ta deska nejspíš nestane žádným žánrovým milníkem, jde o solidní debut kapely, která jistě ještě neřekla své poslední slovo.