ELECTRIC WIZARD
Black Masses
RISE ABOVE – 59:10
psycho acid doom   UK

Stoner psycho doom rockoví čarodějové ELECTRIC WIZARD jsou po třech letech pauzy opět zde, aby nám připomněli naše nejhorší noční můry. Jejich halucinogenní, apokalyptické show jim v minulosti zajistily status temných doom rockových ikon, jejichž uctívání pro mnohé fanoušky hraničilo se skutečným fetišem. Během  sedmnácti let existence se jejich sestava značně proměnila, takže z té původní dnes v kapele zůstal už jen vrchní šaman, kytarista a zpěvák Jus Oborn. Také hudebně se ELECTRIC WIZARD tentokrát trochu posunuli k rockovějšímu pojetí, i když to samozřejmě berte s velkou rezervou. Celá deska je totiž významným způsobem infikována hudbou BUTTHOLE SURFERS, jednou z nejpotrhlejších kapel rockové historie. Nejde si nevšimnout stejně ohavně zboostrované basy, kostrbatého tempa, jízlivých kytar a drogovou paranoiou poznamenaného zpěvu. ELECTRIC WIZARD díky tomu sdílejí s BS tu stejnou bahnitou stoku, z níž tu a tam vyletí chaotické kytarové sólo, temné dunění obřích prdů zdivočelého Goliáše, vokál připomínající spíše okultní zaříkávání nějakého zvrhlého Mesiáše a nebo těžká tempa halucinogenního blues, vyztužená industriálním bordelem a zrezivělým kvílením zpětné vazby, zahalené do drogového oparu. Závěrečná skladba „Crypt of Drugula“ je abstraktní, hluková koláž, která by skutečně mohla sloužit jako soundtrack k nějakému temnému hororu. ELECTRIC WIZARD jsou na novém albu díky struktuře skladeb na jednu stranu posluchačsky přístupnější, na druhou však díky výše zmiňovanému neblahému vlivu BS ještě ujetější a šílenější než kdykoliv předtím. Silně nakažlivý materiál!