THE END
Within Dividia
RELAPSE/CURE PINK 33:31
Styl: war core Stát: Kanada

Kapel podobného zaměření se v posledních 5 letech objevuje čím dál tím více a tak možná už pomalu uzrál čas na to, najít pro jejich uměleckou výpověď odpovídající označení. Nejde mi v žádném případě o nějaké bigotně - byrokratické prudění, které by mělo za úkol všechny, co se nějak vymykají ihned šoupnout do nějaké hudební škatule. Mám na mysli to, že když už se zcela prokazatelně nejedná jen o několik jednotlivců, ale o nově se rodící hudební fenomén, je vždy vhodné jej nějakým způsobem pojmenovat, protože pak mezi fanoušky, kapelou a hudebním tiskem často dochází ke zmatení pojmů a nikdo pak vlastně neví, o čem je řeč. Hudební soubory které mám na mysli vycházejí hlavně z tvorby kapel, jako TODAY IS THE DAY, NEUROSIS a nebo MESHUGGAH, ovšem jejich výpověď je zhusta ještě brutálnější, syrovější a agresivnější. DILLINGER ESCAPE PLAN, MASTODON, WILL HAVEN, BURNT BY THE SUN, HIGH ON FIRE, GOD FORBID, CONVERGE, BETWEEN THE BURIED AND ME a spousta dalších, vytvářejí svojí hudbou zcela nový rozměr současného heavy metalu a stanovují tak na tomto poli další hudební standardy. Novým přírůstkem do této "rodiny" jsou THE END z kanadského Ontaria. Jejich debut "False Omniscient" byl v roce 2001 vyhodnocen jako nejlepší nezávislá metalová nahrávka toho roku v Kanadě. Aktuální desku "Within Dividia" produkoval uznávaný Pierre Remillard (CRYPTOPSY, MISERY INDEX, GORGUTS) a vyšla již u prestižních Relapse Records. Zběsilá kanonáda bicích, zuřivě rafající kytary, dunící basa a rudý řev, tvoří dohromady neuvěřitelně masivní a téměř neproniknutelnou hlukovou stěnu, která jako obří buldozer před sebou hrne vše, co se jí postaví do cesty. Dominují nadstandardní hráčské výkony, které ve spojení s brutální agresivitou a vášnivou zuřivostí mají pro posluchače zvrácenou přitažlivost hloučku čumilů u smrtelné dopravní nehody. Nemilosrdně bušící tempo, plné neočekávaných rytmických zvratů, harmonických vývrtek, jazzových breaků a vykloubených metalových riffů tvoří vysoce strukturovanou a explozivní směs, která rozmetá vaše ego na kationty a anionty. THE END se nestarají o žádné melodie, složitější harmonie a nedejbože o nějakou atmosféru! Jediné o co jim ve skutečnosti jde, je rozsekat to tady všechno na sračku! Vyhladit! Vyhubit! THE END jsou extrémní, totální, absolutní. Žádné kompromisy, žádné uhýbání bolesti. Při poslechu jejich alba jsem měl intenzivní pocit, jako bych se ocitnul přímo uprostřed válečného konfliktu. WAR CORE. Na koncertech musejí praskat kosti!