ERYN NON DAE

Hydra Lernaia

METAL BLADE/MYSTIC   55:09

Emo math metal core  Francie

Rok: 2009

ERYN NON DAE jsou živoucím důkazem, že se v poslední době rodí ve Francii samé vysoce zajímavé metalová formace. Po místních hrdinech GOJIRA se objevili fenomenální HACRIDE a za nimiž dnes přicházejí ERYN NON DAE, aby posunuly hranice metalového žánru zase o kousek dál. Vznikli v roce 2001 a pod názvem END natočili v roce 2005 EP „Never Ending Whirl Of Confusion“. Pilně koncertovali, sdíleli společná pódia s PELICAN, HIGH ON FIRE, MACHINE HEAD, SLAYER i NEUROSIS a na domácí scéně sklízeli jedno ocenění za druhým. Zdá se, že správný směr to ale nabralo až v letošním roce, kdy „změnili“ název na ERYN NON DAE a pro METAL BLADE natočili vlastně svůj debut „Hydra Lernaia“. Nekompromisní, násilná, brutálně agresivní, vypjatě emocionální, technicky brilantní, skladatelsky vytříbená…to a ještě mnohem víc je hudba ERYN NON DAE. Vezměte to nejlepší z DILLINGER ESCAPE PLAN, MESHUGGAH a NEUROSIS, polijte benzínem a škrtněte sirkou. END jsou v jedné chvíli masivní a nesmlouvavě minimalističtí, v dalším okamžiku to celé změní na divoce běsnící, nicméně evidentně kontrolovaný chaos, který hned vzápětí majestátně vpluje do téměř meditativních, post rockových krajin – a to prosím vše v jediné skladbě! Není na tom přitom nic upoceného, nepřirozeného, ani neohrabaného, vše se odehrává zcela nenuceně, takže většinou až po pár vteřinách zjistíte, že se udála nějaká změna. Jejich hudba má mnoho vrstev a poloh, které se překrývají a vzájemně prolínají a přes všechnu tu proklamovanou agresivitu a extrémní tvrdost hrají vysoce inteligentní hudbu, do níž není tak snadné proniknout, ovšem ta trocha námahy se vám mnohonásobně vyplatí. Debut jako hrom!