mnjdxn

ESAZLESA/FIVE SECONDS TO LEAVE

split

vl.nákl

emo hc/post rock ČR

Rok: 2012

ESAZLESA mají podle mě pořád stejný problém. Nějak se jim stále nedaří sladit hudbu a text, přesněji řečeno frázování. Tedy ještě přesněji...deklamování textu považuji jen za maskování (stejně jako hysterický křik) a zvlášť v případech, kdy je textu „nějak moc“, takže se jeho přednes musí zrychlit „aby se to vešlo“, to na mě působí vyloženě rušivě a celé to nabývá skoro až komické podoby. Podle mě mají v podstatě tři možnosti. Buď angažovat pořádného zpěváka, nebo text podobně jako třeba LVMEN soustředit do jednoho „boxu“, tam si to odbýt a už s tím neotravovat a nebo se na to vykašlat úplně. Sami mi nahráli na smeč svou poslední skladbou „Nemá smysl nic říkat“, jejíž text se skládá právě z této jediné věty. Toho bych se držel!! Jinak hudebně je to opět zajímavý mix post rocku a emo hard core, deska má vskutku impozantní nástup, kde kytary zní jak letecké motory a hudba plyne, pulzuje, nerušeně se vzdouvá a občas i řve...zkrátka jak je potřeba, takže nebýt té nešťastné kolize hudby a textu...ale dost už o tom! Tři instrumentálky, které zabraly druhou stranu dávají tušit, že tenhle „problém“ mají FIVE SECONDS TO LEAVE už dávno vyřešený. Rozhodli se nezápasit s žádným zpěvákem, či nepoddajným textem a trpělivě, s citem pro věc budují atmosféru, která postupně houstne a temní. Myslím že tohle je s ohledem na žánr mnohem šťastnější řešení. Nic mě neruší a mohu se soustředit jen na hudbu a vlastní obrazotvornost. A čím víc tuhle partu poslouchám, tím víc se mi to zamlouvá. Jsou sice v daném žánru až po uši, ale dokáží z příslušných klišé vyrazit maximu, aniž by podléhali nějaké hysterii. Navíc nezní tak uhlazeně a civilizovaně jako většina jejich souputníků a nebojí se občas trochu ušpinit, což je mi sympatické. Zajímavá rytmika a občas i docela hutné kytarové rify vás dokáží zhypnotizovat jako hlava kobry....jo...přesně takhle to mám rád. Bouřkové mraky se stahují a to nevěstí nic dobrého. Deska vychází na parádním průhledném vynilu, včetně podařeného obalu.

/