EVERY TIME I DIE
Shit Happens
FERRET MUSIC 120 min
Styl: metal core Stát: USA

Tento dokument o kapele EVERY TIME I DIE vám odhalí i to, co jste ani nechtěli vědět. Hned na úvod vás kytarista Jordan Buckley málem ohodí slušnou „tyčkou“ a jak se dál ukazuje, zvracení je zřejmě jejich oblíbenou činností, protože se v této poloze ocitnou postupně skoro všichni, včetně jejich přítelkyň. Jednotlivé záběry vám postupně odhalí obligátní život v tour busu, poflakování se v zákulisí festivalů, až po seznámení se s rodinami jednotlivých členů, včetně psů, koček a jiné domácí havěti. Také s nimi oslavíte Vánoce a dozvíte se hodně o životě lidí ve státu Buffalo. Většinou jsou takové dokumenty spíš nutným doplňkem celého dvd a málokdy se z nich dozvíte něco opravdu zajímavého. Život rockera totiž není zase taková pecka, jak by se někomu mohlo zdát. Většinou začnu zívat už po deseti minutách, ale tady jsem se skvěle bavil celé dvě hodiny!!! Zjistil jsem totiž, že hrát v kruhu přátel hazard může být pekelná zábava a že vzájemné zapalovaní vlasů je neskutečná sranda. Ze všeho co ti cvoci dělají, je cítit velmi silné přátelské pouto, ti kluci se mají evidentně rádi (žádné dvojsmysly prosím) a byli by spolu, i kdyby žádnou kapelu neměli. Zvysoka kašlou na nějaký styl, stačí jim triko s nějakou dobrou kapelou (AC/DC, MASTODON atd.), odrbané džíny, prošlapané kecky a jde se na věc. Na kůži si sami vytetují cokoliv co je zrovna napadne, třeba blesk s nápisem Buckley je panic!! Jsou odzbrojujícím způsobem bezprostřední a ve všem co vyvádějí je jakási hřejivá náklonnost jeden ke druhému a vám je jasné, že by jeden pro druhého udělali cokoliv. Krátké záběry z jejich vystoupení vás navíc utvrdí v tom, že koncerty ETID jsou opravdu velmi rizikovou záležitostí. Vzduchem létají těla jako při ohňostroji rachejtle a rozdíl mezi jevištěm a hledištěm neexistuje. Maximálně intenzivní, fyzická záležitost, navíc podepřená výbornými hráčskými výkony. Opravdová smšť, která vás sežehne. Dokladem budiž jeden příklad za všechny. Vánoční besídka ETID začíná tak, že kluci naběhnou na plac v kostýmech Santa Clause, které z nich ale postupně odletují, až z nich nakonec zbudou jen ubohé trosky. Na závěr skončí kytarista Andy Williams (chlap s postavou zápasníka) v reprobednách, aby na závěr z velkého pytle naházel do lidí spoustu zabalených dárečků, včetně své kytary a zmiňovaných repráků. Pro někoho to jsou možná doživotní outsideři, kteří se nikdy nevyhrabou z předměstí kde vyrostli. Ale na rozdíl od něj, ONI mají svůj život ve vlastních rukou a žijí podle svých vlastních pravidel. A to je dnes skutečný luxus. Bonusy nabízejí pět video klipů, jeden lepší jak druhý, pár vtipných upoutávek na toto dvd a blok živých vystoupení, zvukově kvality nevalné, obrazově však maximálně intenzivní. Scéna připomíná spíše středověké bitevní pole, kde pro změť těl není poznat, kde stojí kapela a kde fanoušci. Fakt zábavná a sympatická parta cvoků, co navíc hrají skvělou muziku.