EVANESCENCE
Anywhere But Home
SONY MUSIC 60:01
Styl: nu-metal Stát: USA

Vydat "živé" album rok po debutu osobně považuji za vrchol ignorace a vyloženou drzost. Záměr je myslím zcela jasný. Vytřískat z jejich popularity co se dá, dokud to ještě někoho zajímá. Nové studiové album v nedohlednu, Best of se z jedné desky udělat nedá ani náhodou a tak jediné co zbývá je "live" album a nebo remixy. Volba v tomto případě padla na první variantu a tak si můžete poslechnout, jak zní deska "Fallen" kompletně na živo (víc skladeb prostě nemáme) + jedna ne příliš podařená cover verze od KORN. Amy a její doprovodná kapela (jinak se to nazvat nedá, protože původní skladatelské duo Amy Lee/Ben Moody se okamžitě po prvním komerčním úspěchu rozpadlo a tak firma aby to celé udržela jakž takž pohromadě rychle dodala najaté hudebníky), dělá co může, aby příslušné skladby zvládla zahrát co možná nejpřesvědčivěji, což se jim někdy i daří. Amy se v klidných pasážích pohybuje celkem s jistotou, v těch vypjatějších už to taková sláva není. Své hlasivky napíná až na samou hranic (a občas i za ni), což bohužel nezní nijak přitažlivě a vynikne tak pouze její intonační nejistota. Lidi to ale přijímají s nadšením a atmosféra koncertu je velmi bouřlivá. Náctiletí teenageři zpívají většinu textů s sebou a všechny mnou výše uvedené výhrady jsou jim naprosto ukradené. Součástí tohoto vydání je i DVD, kde to stejné můžete absolvovat i s obrazem. Naleznete zde kromě koncertu i 4 videoklipy, notoricky známé z MTV. Celý koncert je velmi dobře nasnímaný, kvalitní je obraz i zvuk, pouze to provedení... V bonusech máte možnost nahlédnout do zákulisí EVANESCENCE a bude vám hned jasné, že to jsou jenom děti, které se chtějí bavit a přitom být středem pozornosti. Touží být slavní a obdivovaní a chtějí si užívat života dokud to jde. Všechno je to ale bohužel jenom póza pro kamery a není v tom nic skutečného. Ještě neví nic o bolesti, o smrti, ošklivosti a dalších temných stránkách života. Amy se během roku ocitla z domácího kurníku rovnou ve velkém světě show businessu a je jako malé vyděšené zvířátko, které se snaží v té nelítostné džungli nějak přežít. Možná se někomu bude zdát, že jsem proti nim zaujatý, ale věřte, není tomu tak. Jenom se bráním, když se mi někdo snaží vnutit notně ojetou škodovku a přitom se tváří, že je to zbrusu nové Ferrari.