THE EXPLOITED
Fuck The System
DREAM CATCHER 33:37
Styl: hc/punk Stát: UK

Očekávat od EXPLOITED nějakou změnu je stejně pošetilé, jako chtít od ortodoxního muslima, aby se stal fanouškem Britney Spears. Tito přední představitelé 2 vlny britského punku, se pohybují na této scéně už neuvěřitelných 23 let a jejich nové album "Fuck The System" je jejich 8 studiovým. Spolu s G.B.H. a DISCHARGE stanovili na počátku 80. let pro punk nová pravidla a ten se následkem toho stal daleko razantnějším, agresivnějším, hrubějším a nesmlouvavějším stylem, než kdykoliv předtím. EXPLOITED tak v podstatě dali vzniknout hudebním pojmům, jako je hard core a nebo Oi. Musím se přiznat, že jsem od těchto proletářů ze skotského Edinburgu neočekával nic světoborného, spíše poněkud otřepanou a mírně povadlou variaci na dané téma. Musím ale s potěšením konstatovat, že jsem byl totálně vedle! Současní EXPLOITED jsou totiž k prasknutí nabiti energií, entuziasmem a mladistvým zápalem. Jsou útoční, agresivní, plni síly a vášnivé zloby, perfektně zaostření, dynamičtí a krutě bezprostřední. Nekompromisní řežba bicích, neurvalé kytarové riffování, basa jako dráty vysokého napětí a chuligánské hulákání toho nezmara Wattieho, který štěká slova textu jako by to byly náboje z velkorážní pistole, vám nakopou prdel, tak, že se nebudete stačit divit. Superrychlé tempo, krátká a úsečná kytarová sóla a zuřivé texty dávají dohromady vysoce kompaktní výkon, který je tedy skutečně impozantní. Skladba "Noize Annoys" mi dokonce svými strojovými bicími, ocelově neúprosnou kytarou, tvrdou basou a mechanickým vokálem připomíná jakousi zpunkovanou a poněkud zrychlenou verzi skladby "Thieves" od MINISTRY!! EXPLOITED jsou na svém novém albu zkrátka dokonale autentičtí a naprosto přesvědčiví! Návrat ve velkém stylu!!