THE EXPLOITED
Beat´Em All
DREAM CATCHER/METAL MIND PRODUCTIONS 75 min
Styl: hc punk Stát: UK

Rok vydání: 2004

Koncert veteránů punkové scény THE EXPLOITED v rámci festivalu Metalmania 2003 v hale Spodek v polských Katovicích ukazuje, že kvalita posledního studiového alba "Fuck The System" nebyla žádná náhoda. Robustní, skoro metalový zvuk kytary, sprintující bicí, tvrdá basa a burcující křik Wattieho Buchana vytvářejí permanentní tlak, kapela je kompaktní, sevřená a vystřeluje jeden žhavý projektil za druhým. Wattie s ohnivě červeným mohavkem, ksichtem plným železa a hrozivě vypoulenýma očima vypadá opravdu dobře a jeho kazatelské hřímání neztratilo nic na své síle. Kytarista Robbie působí přes své mládí velmi sebevědomým dojmem a sázet jeden drsný riff za druhým je pro něj stejně přirozené, jako chodit na hajzl. Druhý z klanu Buchanů, bubeník Wullie, to zkušeně hrne před sebou a jeho punkové srdce neúnavně tepe, jako jeden velký diesel. Baskytarista Davey všechno stíhá s přehledem a když se Robbie věnuje svým sólům, bez potíží udrží celou tu káru nad vodou. Přece jen by ale možná stálo za úvahu přibrat ještě jednoho kytaristu, celá ta legrace by tím získala na hmotnosti a to by pak byl sekec mazec! Jediným problémem tohoto koncertu tak zůstává příliš velké pódium, na kterém se kapela cítila evidentně trochu ztracená. Navíc mezi jevištěm a diváky otvírala svou tlamu 3 metrová propast, tvořená zábranami a ochrankou, tudíž veškerý kontakt mezi kapelou a fanoušky byl vyloučen, což považuji za fatální prohřešek proti dobrým mravům. Kapela za to asi nemohla, té by to jistě nevadilo, šlo nejspíš o pořadatelskou záležitost, atmosféra koncertu tím ale hodně utrpěla a myslím že i výkon kapely by byl daleko lepší, kdyby vzduchem létala těla a lidská masa by zaplavila pódium. V bonusech narazíte na obligátní interview, z kterého je patrné, že Wattie bohužel není v takové psychické pohodě, jaká je z něj cítit na pódiu, biografie i diskografie je zde pouze v textové podobě, dále je tu fotogalerie a nějaké ty tapety pro váš PC.