JOHN FRUSCIANTE
Shadows Collide with People
WARNER MUSIC 64:38
Styl: futuristic rock Stát: USA

Po předcházejícím výborném sólovém albu "To Record Only Water for Ten Days" (01) přichází kytarista a zpěvák RED HOT CHILI PEPPERS - JOHN FRUSCIANTE opět s neméně hodnotným počinem. Atmosféra nového alba je velmi podobná tomu předchozímu, tzn. klidná, trochu melancholická, plná emocí a pocitů. Pohodové, uvolněné písničky s výraznou melodií a trochou bolestného smutku, oscilující na hranici mezi rockem a futuristickým popem. Oproti minulosti je výsledek snad jen o poznání experimentálnější a FRUSCIENTE si zde častěji hraje s různými hluky, ruchy a ambientními plochami, přičemž výsledek je někdy docela zajímavý, jindy připomíná spíše porouchanou rušičku rádiového signálu. Na koncertech RHCHP to ani tak nevypadá, ale na této studiové nahrávce se FRUSCIANTE představuje, jako velmi výrazný a zajímavý vokalista, který sice neoplývá nijak oslnivým hlasovým rozsahem ani intonační čistotou, ale má výraz, což je v tomto případě to podstatné. Tím svým citově rozervaným vokálem mi občas připomene JEFFA BUCKLEYHO. Ukazuje se, že úspěch předešlého alba nebyl náhodný a že FRUSCIANTE je kromě jiného i velmi schopný skladatel, který možná zásadním způsobem stojí za současným fenomenálním úspěchem své rodné kapely. Dokáže totiž napsat zapamatovatelné a zdánlivě jednoduché písničky s chytlavou melodií, jenž ale současně nejsou podbízivé a které se nestanou ani po několikerém opakování otravnými. Naopak. Čím častěji si budete tuto desku pouštět, tím ji budete mít raději. Jeho kytarová hra je stejná, jako jeho písně. Na první poslech prostá a jednoduchá, ale ve skutečnosti velice nápaditá, se spoustou drobných vyhrávek a nápadů. Bohužel mám k dispozici pouze promo bez obalu a tak netuším, jestli desku nahrál sám a nebo s pomocí některých svých přátel, ale musel bych být hluchý jak poleno, kdybych v několika písních nepoznal Fleovu baskytaru. FRUSCIANTE je velmi emotivní kytarista, vynikající skladatel, osobitý zpěvák, nápaditý zvukový manipulátor, zručný zvukový aranžér a zkušený producent. Je tedy snad téměř nemožné, aby takový člověk nahrál špatnou desku.