GAIA MESIAH
Alpha Female
UNIVERSAL 44:55
Styl: rock Stát: ČR

Osobně jsem nikdy nesdílel to nadšení, které se kolem této kapely vždycky vznášelo a bohužel na tom nic nezmění ani jejich nové album. Úvodní skladba „I Believe In You“ je přímo symptomatická. Na úvod sice zazní dobrý kytarový rif, ale namísto toho, aby pak skladba nabrala nějaký další vývoj a kapela do toho trochu šlápla, začnou se v tom babrat a celé to tím pohřbí. A tak je to s celou deskou. Vždycky když se objeví nějaký zajímavý moment, začnou se kolem toho vyrábět nějaké kejkle a celé jim to proklouzne mezi prsty. Oproti předchozí desce jsou sice tentokrát o poznání kompaktnější, ale opět tomu přes všechny proklamace chybí skutečná energie a vášeň. Je to rozvláčné, těžkopádné a trvá celou věčnost než se věci pohnou kupředu. Jako když vám někdo zdlouhavě vykládá nějakou „povedenou“ historku, o které už v půlce víte jak dopadne. Produkce se ujal fenomenální skladatel a nejvyšší guru post punku Jaz Coleman, jehož vliv je patrný na každém kroku. Jen díky němu má deska aspoň nějakou atmosféru, ale pořád jakoby někdo třímal otěže, které se z nějakého nepochopitelného důvodu bojí uvolnit a nechat věcem volný průběh. Tomu ohnivě intenzivnímu, rituálnímu šamanismu Colemanových KILLING JOKE se GAIA MESIAH bohužel ani nepřiblížili. I v těch důraznějších pasážích je to pořád jaksi „hodné“ až „krotké“, chybí byť jen náznak nějaké reálné hrozby, což u rocku je téměř základní předpoklad úspěchu. Ještě tak přísnější měřítko snese stařičká a zde znovu nahraná „More Warriors“ a také trochu netypická závěrečná „A Letter From Papa“. A tak nezbývá než pochválit pouze obal, což není zrovna to, oč tu běží. Průměrné album, které fatálně postrádá cokoliv, co by vás skutečně uchvátilo.