GIZMACHI
The Imbuing
SANCTUARY 46:08
Styl: metal core
Stát: USA

Tento jejich debut vyšel původně u labelu BIG ORANGE CLOWN, jehož šéfem je M. Shawn Crahan, který desku také produkoval a jenž je rockovým fanouškům známý spíše jako Klaun No.6 z kapely SLIPKNOT. GIZMACHI se narodili v New Yorku už v roce 1999, ale do širšího povědomí rockových fanoušků se dostali až loni v létě, kdy si zahráli na Aggressive Music Festivalu spolu se SLIPKNOT, SLAYER, HETEBREED a GOD FORBID. Tato pozornost jim vynesla podpis smlouvy u zmiňovaných BIG ORANGE a následnou distribuci jejich desky u SANCTUARY. Hned během úvodu to vypadá, že hutné kytarové riffy, zemité tempo a melodické vokály budou řadit GIZMACHI k dalším následovníkům FAITH NO MORE, ovšem už následující takty toto tvrzení zcela vyvrací a staví GIZMACHI do úplně jiného světla. Vokál sklouzne na úroveň zvířecího řevu, kytary ztěžknou a z bicích se stane rychlopalný kanón, chrlící jeden smrtící projektil za druhým. GIZMACHI jsou zemitější a zatěžkanější než např. na jiném místě tohoto čísla recenzovaní BEECHER, přesto s nimi mají mnoho společného. Nejednoznačnou a neustále se měnící strukturu svých skladeb, primární zuřivou sílu, obrovský emocionální náboj, prokazatelnou hráčskou zručnost a vášnivou touhu roztřískat všechno na atomy. GIZMACHI se oproti BEECHER neženou tak bezhlavě vpřed, postupují spíše uvážlivě a metodicky, takže vám sice v konečném důsledku stejně roztlučou ty vaše nebohé lebky na beztvarou hmotu, ovšem rozvážně a se sadistickou rozkoší. Mají v sobě metalurgickou přesnost MESHUGGAH, thrash metalovou sílu SLAYER a melodickou úchylku FAITH NO MORE. Těžkotonážní prehistorická obluda, která se bezohledně prodírá diluviálním pralesem a pod svýma obříma nohama drtí vše krásné a křehké.