GODFLESH

Slavestate / Cold World / Pure

EARACHE – 58:20/22:35/79:32

post industriál metal  UK

Rok: 2009

GODFLESH byl post industriální kolos s metalovými ostny, který v 90. letech svými průmyslově - minimalistickými hymnami z montážních hal doslova kastroval do té doby vžité představy o metalové hudbě. Přestože svým pojetím i celkovým přístupem neměli s tehdejším heavy metalem vůbec nic společného, byli tak HEAVY, jako žádná tehdy známá kapela. Zněli krutě, drsně a neúprosně. Strojový rytmus automatického bubeníka, obludně zboostrovaný zvuk baskytary, drsné industriální samply, těžkotonážní kytarové rify a zoufale osamělé houkání místo zpěvu, vše navíc obalené dusnou atmosférou nihilismu, osamělosti a zoufalství. Bylo to temné, brutální, hrozivé a bezcitně kruté. Tato reedice přináší dvě ranná alba plus jedno EP z let 1991 – 1992. „Slavestate“ bylo původně také čtyř písňové EP, ale časem se k němu přilepily i nějaké remixy, takže svou délkou dnes už odpovídá spíše albu. Ostatně právě recyklace sebe sama byla pro GODFLESH od samého počátku naprosto přirozeným uměleckým vyjádřením a výsledkem často byly zcela samostatné subjekty, výrazně odlišné od původních verzí. Vrcholem těchto tendencí se pak stalo album „Love and Hate in Dub“ z roku 1997, což byla vlastně kompletně zremixovaná předchozí deska „Songs of Love and Hate“. Ale to už jsem trochu odbočil. „Slavestate“ v podstatě nastartovalo to, co pozdější desky dále rozvíjely. Za vrcholné dílo tohoto období se dá považovat další album „Pure“, které má sice pořád ten jejich specifický průmyslový zvuk, ale je přece jen oproti minulosti zvukově i kompozičně o něco bohatší. Ta prvotní nenávist je ovšem stále přítomna a kapela je jakoby PARALYZOVÁNA, 1000 metrů hluboko UKOTVENA v kamenné struktuře svého industriálního metalu. Každá z osmi skladeb je svým způsobem klenotem a zásadním stavebním kamenem tohoto stylu. Jsou to skřípající hymny zrezivělých robotů určených k sešrotování, temné mantry plné obludných kytarových rifů, vzteklého vrčení a lhostejně bušícího tempa. Pro fanoušky GODFLESH bohužel tato reedice nepřináší nic nového, není zde žádný obsáhlý booklet, žádné bonusy, ba ani remastr původních nahrávek, prostě je to vydané tak, jak to vyšlo tehdy, takže se to dá brát spíš jako příležitost pro ty, kterým tato kapela dosud unikala.