GODHEAD
Evolver
DRAKKAR/CURE PINK 55:28
Rok vydání: 2003

GODHEAD vznikli ve Washingtonu počátkem 90. let a tak je myslím každému jasné, že nejsou v hudební branži žádnými nováčky. Debutovali v roce 1995 (na americkou kapelu poněkud netypicky v Evropě) stejnojmenným albem a aktuální "Evolver" je už jejich 5 studiovým počinem. Podíleli se na soundtracku k filmům "The Blair Witch Project, Dracula 2000 a nebo Queen Of The Damned", v roce 2001 vystoupili na Ozzfestu a předskakovali např. pro MARILYN MANSON, DISTURBED, STATIC X, MUDVAYNE a nebo RAMMSTEIN. Zatímco se ostatní nu-metalové kapely hřály na výsluní popularity, GODHEAD pořád stáli jaksi stranou tohoto dění a nedařilo se jim postoupit do první nu-metalové ligy. Zvrátit tuto nelichotivou statistiku se pokoušejí svým novým studiovým albem, na kterém kombinují melodický nu-metal s elektronickými plochami, takže v tvrdších momentech připomínají kapely, jako jsou FILTER, ORGY a nebo jemnější modifikaci STATIC X. GODHEAD se spoléhají na rockovou rytmiku kombinovanou s tanečními prvky, hutné kytary, melodický a občas trošku zkreslený vokál a na docela zajímavé elektronické výboje. Jejich nejsilnější zbraní jsou ale silné a výrazné melodie, které jsou podstatou všech jejich skladeb. Výborně pracují s atmosférou a dokáží v pravou chvíli zatlačit a pak zase povolit, čímž vám poskytnou prostor k nadechnutí. V druhé polovině desky to s tím ale už přehánějí, zvuk je příliš soft, vytratí se důraz, skladby jsou rozvláčné a příliš dlouho trvá než přejdou k věci. Za tu první polovinu si ale zaslouží víc než jen pochvalu.