HEAVEN SHALL BURN
Iconoclast
CENTURY MEDIA/EMI 58:19
Styl: death metal core Stát: Německo

Jak praví promo materiál, „Iconoclasts jsou válečníci, kteří jsou sesláni soudit a zničit vrahy Boha. Bůh je mrtvý a jediné co lze udělat je pomstít jeho vraždu“. Tak to je tedy v kostce příběh aktuálního alba německých HEAVEN SHALL BURN, kteří se na současné death metal coreové scéně pohybují už od roku 1996 a hlavně v posledních pár letech na sebe upozornili výbornými vystoupeními na prestižních festivalech „Hell On Earth“, „With Full Force“ a „Wacken Open Air“. Nevinně lyrický úvod dává tušit blížící se bouři, která vzápětí propuká plnou silou. Zdrcující palba bicích, ultimátní řev, urputná rvačka dvou kytar a mocné basové dunění tvoří kompaktní jednotku, která vám ten váš ubohý krcálek rozseká na hadry během několika pikosekund. Death, post thrash a hard core, to vše pevně svařeno brutální agresivitou a skoro až nelidským nasazením. HSB už ale nejsou POUZE o agresi, tu a tam se jim do toho pokradmu vloudily i jemnější odstíny, což ovšem trvá jen pár okamžiků, takže na celkové vyznění nahrávky to nemá podstatný vliv, nicméně to ve vás zanechá zajímavý pocit něčeho výjimečného. Uvnitř skladby „Like A Thousand Suns“ dokonce zazní jakési zmutované techno rytmy a je opravdu škoda, že v tomto trendu už dál nepokračují. Po první třetině se totiž jaksi „přestanou snažit“ a po zbytek alba rezignují na obvyklé nemilosrdné bušení. Jednotlivé skladby pak už následují jedna za druhou, aniž by se od sebe nějakým významnějším způsobem odlišovaly. Pravda…, kytary se docela snaží o celkově pestřejší projev a střídají drsné rify s techničtějšími vyhrávkami či dokonce melodickými motivy, ale významnější dopad na celkový zvuk to nemá, podobně jako rytmika, která do toho sice buší plnou silou, ale kdyby o trochu více pracovali s její dynamickou strukturou, poskočili by o pořádný kus dál. Také by se podle mě měli zamyslet nad zpěvákem, jehož drsný řev je sice naprosto přesvědčivý, ale bohužel zcela jednostranný, větší výrazová pestrost by kapele určitě významně prospěla. Přes všechny tyto výhrady je nové album HSB pořádná porce death metal coreového nářezu a vedle CALIBAN a nebo třeba MAROON patří HSB u našich západních sousedů k předním představitelům tohoto stylu.