HELLFUELED
Memories In Black
BLACK LODGE/MYSTIC 49:49
Styl: stoner thrash metal Stát: Švédsko
Rok vydání: 2007

HELLFUELED vznikli v roce 1998 v malém švédském městě Huskvarna, které je ve světě známé především svými motorkami, motorovými pilami a v budoucnu snad i díky HELLFUELED . Kapela debutovala v roce 2003 albem “Volume One” a o finální master se jim už tehdy postaral Fredrik Nordström (IN FLAMES, HAMMERFALL, AT THE GATES, ARCH ENEMY, THE HAUNTED, DIMMU BORGIR). O dva roky později na něj navázali druhou, neméně úspěšnou deskou “Born II Rock”. V roce 2006 se objevili na většině prestižních evropských festivalech, jako např. “Wacken Open Air”, “Gods Of Metal”, “Bang Your Head” apod. a ještě přitom stihli natočit aktuální CD “Memories In Black”. Album zní, jako trochu melodičtější BLACK LABEL SOCIETY s čistším zvukem a reminiscencemi na CORROSION OF CONFORMITY. Dominuje masivní a pořádně hutný zvuk kytary a je jasné, že kytarista HELLFUELED má Zakka Wyldea slušně najetého. S oblibou používá jeho typické hráčské postupy, ale dělá to s takovou odzbrojující samozřejmostí a nadhledem, že mu to jistě odpustíte. Vysoko posazený vokál jejich zpěváka zase může v některých momentech připomenout Ozzyho, ale opět se nejedná o nějaké bezduché kopírování, ale spíše o “lpění na tradicích” a respektu k vlastním vzorům. HELLFUELED jsou zkrátka pořádně bouřlivou a plnokrevnou hard rockovou kapelou ze staré školy, která je navíc výrazně melodická, aniž by přitom ztratila byť jen kousek ze své tvrdosti. A když se ve skladách “Warzone” a “Right Now” ozve chrakteristický zvuk hammondek, lehce by jste si je spletli se SPIRITUAL BEGGARS. “ Memories In Black“ je deska, kterou z přehrávače jen tak nevytáhnete. Je živelná, výrazně melodická, vášnivá i pořádně heavy. Ve strhujícím tempu se prožene vaším příbytkem a napumpuje do vás adrenalin stejně spolehlivě, jako ten nejextrémnější bunjee jumping.