HIGH ON FIRE
Death Is This Communion
RELAPSE/MYSTIC 56:45
Styl: stoner dirty metal Stát: USA

Leader HIGH ON FIRE, kytarista a zpěvák Matt Pike měl po rozpadu SLEEP (kde předtím působil) zcela jasno, jak bude znít jeho příští kapela. Bude to zvuk právě probíhající přírodní katastrofy, při níž se staré kontinenty propadají do mořských hlubin a nové se za hrozného rachotu zase rodí. HIGH ON FIRE jsou jako mohutně bouřící metalová povodeň s obřím zvukem  kytary, dunící basou Jeffa Matze (HOLY TEROR, ZEKE) rachotícími bubny Dese Kensela a Mattovým drsným chraplákem, který čím dál víc připomíná Lemmyho (že by podobný styl života?). Po Steve Albinim jenž produkoval předchozí vynikající album „Blessed Black Wings“ se HIGH ON FIRE tentokrát obrátili na dalšího velikána mezi producenty, kterým je Jack Endino (SOUNDGARDEN, NIRVANA). Ten vnesl do jejich zvuku přece jen trochu rafinovanosti, přesto zůstali HIGH ON FIRE špinavými rockery, kteří jdou až na samou podstatu metalu. Žádná elegance a muzikantské vychytávky, ale drsná agrese a hrubá síla, která nepostrádá osobité kouzlo a téměř animální přitažlivost. Ale HIGH ON FIRE nejsou jen o síle. Občas se z té vřavy přece jen vynoří zajímavé kytarové sólo, nečekaná vyhrávka, či rytmický prvek, který působí velmi osvěžujícím dojmem. Musím přiznat, že se mi nové album zpočátku zdálo oproti tomu předchozímu trochu nevýrazné, ale čím víc jej poslouchám, tím víc se mi dostává pod kůži a mé nadšení roste.Výborná je např. hypnoticky temná titulní „Death Is This Communion“, orientálními motivy záhadná „Khanrad´s Wall“ a nebo šamanským bubnováním bouřící „Headhunter“. HIGH ON FIRE v sobě spojují přímočarost MOTÖRHEAD, rafinovanost MASTODON a psychedelickou hmotnost BLACK SABBATH a pokud máte rádi alespoň jednu z výše jmenovaných kapel, budete HIGH ON FIRE milovat.