HORSEBACK
The Invisible Mountain
RELAPSE – 38:08
drone post rock   USA

Multiinstrumentalista Jenks Miller se po debutu „Impale Golden Horn“ z roku 2007 připomíná svým fanouškům druhým albem pod vlajkou HORSEBACK s poněkud tajuplným názvem „The Invisible Mountain“. Ke spolupráci si přizval bubeníka Johna Croucha a kytaristu Scotta Endrese, s nimiž vystřihnul magické a uhrančivé album, žánrově někde na pomezí drone, minimalistického ambientu, post rocku a stoner metalu. Dominuje hypnotické tempo, cyklicky se opakující kytarové rify, temná basa a ponurý vokál zdeformovaný hlasovým modulátorem, jenž spíše deklamuje text než skutečně zpívá. To vše tvoří kompaktní a pevně semknutou jednotku, která vás už od prvních taktů doslova uhrane. Repetivní opakování jednotlivých rytmických struktur, procházejících postupně jen minimálními změnami, vás doslova zhypnotizuje, stejně jako šamanské zaříkávání domorodého kouzelníka v palmové chatrči někde na Nové Guinei. Na ploše bezmála čtyřicet minut vás HORSEBACK přikovají do sedačky a odpoutají od reality, do níž se vám z toho téměř halucinogenního výletu nebude chtít vůbec vracet. Vrcholem je titulní skladba „The Invisible Mountain“ se zajímavým kytarovým motivem, který se vám bude vrývat do lebky, jako laser do kovu nebo spíš jako zubatý kuchyňák do flákoty masa. Závěr desky tvoří šestnácti minutový ambientní opus „Hatecloud Disolving Into Nothing“, který jakoby vypadl z posledního alba EARTH, což je ovšem skutečná výjimka. HORSEBACK totiž jinak zní, jako takový drsnější a zemitější ekvivalent OM. Výborná deska kapely (projektu?), která toho má ještě hodně na srdci.